Το ελεύθερο λογισμικό βασίζεται στην αλληλοϋποστήριξη

kostoulis at in.gr kostoulis at in.gr
Tue Mar 12 16:15:02 EET 2002

Αγαπητοί χρήστες του Linux, αγαπητό Hellug,

Είμαι ένας καθημερινός χρήστης του Linux. Είμαι λογιστής σε αυτό που σπουδάζω και
ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας του GNU και του Ανοικτού Κώδικα. Με βάση αυτές
τις αρχές δεν μπορεί και γω παρά να διακατέχομαι από ειλικρινή διάθεση και μεράκι,
ώστε να συνεισφέρω με τον τρόπο μου στην κοινότητα.

Χρησιμοποιώ το Linux, και πιο συγκεκριμένα τη διανομή της Mandrake, εδώ και 2
χρόνια. Σε όλο αυτό το διάστημα μελετώ από μόνος μου, μιας και το λειτουργικό μας
ακόμη δεν έχει διεισδύσει καταλυτιικά, ούτε καν στην ανυπόφορη εκπαιδευτική μας
πραγματικότητα, προσπαθώντας να στήσω ένα όμορφο και λειτουργικό περιβάλλον
γραφείου. Παράλληλα σε όσες συζητήσεις και επισκέψεις φίλων μου, προβάλλω και
υποστηρίζω το λειτουργικό επιδεικνύοντας τις αρετές του και τις τεράστιες δυνατότητες
τόσο για τη χώρα μας, όσο και γενικότερα στην εκπαιδευτική κοινότητα, από το να
ενστερνιστεί και να εισάγει το Linux στα σχολεία και στις Δημόσιες Υπηρεσίες.

Σήμερα κατάφερα να αποσπάσω ένα πολύ σημαντικό ραντεβού για την επόμενη
εβδομάδα, την Τρίτη ή Τετάρτη (η ημέρα θα κλειστεί αυτήν την Πέμπτη), με τον
Αντιδήμαρχο Συκεών κ. Σβώλη. Ο Αντιδήμαρχος είναι υπεύθυνος Οικονομικού και
Εκπαιδευτικού Τομέα του Δήμου μας, όπως επίσης θα πρέπει να προσθέσω η μητέρα
μου είναι Διευθύντρια στο 4ο Νηπιαγωγείο Συκεών. Ο σκοπός της συνάντησής μας θα
είναι η προβολή σε πραγματικές συνθήκες ενός δικτύου με υπολογιστές, που τρέχουν
Linux και εφαρμογές ελεύθερου κώδικα. Επίσης θέλω να του δείξω αυτό το δίκτυο να
περιλαμβάνει και τερματικό χωρίς δίσκο και με πολύ φθηνό υλικό. Η υλοποίηση αυτού
του δικτύου θα γίνει με το LTSP (http://www.ltsp.org), το οποίο από όλη την έρευνά
μου είναι το πιο έτοιμο για χρήση σχέδιο αξιοποίησης φθηνών και μεταχειρισμένων
σταθμών εργασίας.

Η συνάντηση αυτή, και θέλω να το τονίσω, είναι πολύ σημαντική. Στο νηπιαγωγείο
μας, πολύ σύντομα θα γίνει διαγωνισμός για την επιλογή υλικού και λογισμικού, με
σκοπό την εξοικείωση των παιδιών με τους υπολογιστές, το Διαδίκτυο, και
εκπαιδευτικές εφαρμογές. Εάν η πλατφόρμα μας θα είναι οικονομικώς και
εκπαιδευτικώς αξιόπιστη και υλοποιήσιμη, το νηπιαγωγείο σίγουρα θα προμηθευτεί
υπολογιστές με Linux.

Σε αυτό το σημείο χρειάζομαι τη βοήθεια όλων όσων επιθυμούν να συνεισφέρουν. Το
βασικότερο πρόβλημα, που αντιμετωπίζω είναι η μετατροπή των Truetype
γραμματοσειρών, σε γραμματοσειρές Adobe 1, ικανές δηλαδή να εκτυπώνονται άμεσα
από το περιβάλλον του Linux, έτσι ώστε πραγματικά το περιβάλλον γραφείου να είναι
100% συγκρίσιμο με αυτό της Microsoft. Εν συνεχεία, να δούμε με ποιό τρόπο
μπορούμε να αξιοποιήσουμε οποιεσδήποτε εφαρμογές υπάρχουν στο Linux για
εκπαιδευτικούς σκοπούς (εξελληνισμός, προσθήκες κλπ.).

Για όλους αυτούς τους λόγους επιθυμώ πραγματικά να συναντήσω άτομα από
Θεσσαλονίκη για να συντονίσουμε τις ενέργειές μας. Ούτε αγνώμων είμαι, αντίθετα
θέλω να βοηθήσω όσο περισσότερο γίνεται για την ενδυνάμωση και εισδοχή του
λειτουργικού στο Δημόσιο και τη ζωή μας.
Επίσης περιμένω με μεγάλη προσμονή κάθε επιστολή και τηλέφωνο για το σκοπό αυτό.

Με μεγάλη εκτίμηση και σεβασμό, και ζητώντας την επιείκειά σας για το μακροσκελές
της επιστολής μου. Σκοπός μου η πλήρης ενημέρωσή σας.

Κωστούλης Δημήτριος
(Φοιτητής του Τμήματος Λογιστικής του ΤΕΙ Θεσ/νίκης).
Τηλ. 0310-211160, e-mail: kostoulis at in.gr, Συκιές Θεσ/νίκης