SuSe 8.0 και ελληνικά.

George Kourtis gkourtis at freemail.gr
Fri Jun 21 22:36:02 EEST 2002

Για να δουλεύει σωστά το SuSe 8.0 με τα ελληνικά κάνουμε τα εξής.
1) Εγκατάσταση με ελληνική γλώσσα. Όταν με το καλό τελειώσει ...
2) Σαν root Πάμε στο Yast2 Control Center και από τον Σύστημα (system) και τον
sysconfig-editor αλλάζουμε τρία πράγματα.

Base-Administration Console CONSOLE_FONT = "iso07u-16.psfu"
Base-Administration Localisation RC_LANG = "el_GR.ISO-8859-7"
(Στο RC_LANG θα βρούμε το λανθασμένο "el_GR at ISO-8859-7" και φτάνει να
αλλάξουμε το "@" σε "." )
Base-Administration Localisation ROOT_USES_LANG = "yes"

(ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΟΝΟ ΑΥΤΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ)

Κάντε ένα restart του μηχανήματος (ή μόνο του X)
(Προσοχή όμως τα font της γραφικής κονσόλας νούμερο 1 θα ξαναφορτωθούν μόνο
όταν θα κάνετε ολική επανεκίνηση.)

Όταν ξαναξεκινήσει πρέπει να βλέπετε κανονικά ελληνικά.

Για το πληκτρολόγιο κάντε τα εξής:

Πηγαίνετε από το βασικό μενού στο "προτιμήσεις/περιφερειακά πληκτρολόγιο"
Επιλέξτε το "enable keyboard layouts" και σαν πρόσθετη διάταξη επιλέξτε την
ελληνική.
Από την δεύτερη σελίδα "Επιλογές" ρυθμίστε αν το θέλετε το "Use keyboard LED
to show alternative group" σε "Scroll_Lock LED shows alternative group".
Αφήστε κενό το Group Shift/Lock behaviour (γιατί από εκεί δεν λειτουργεί
σωστά).
Κάντε εφαρμογή.

Για την εναλλαγή πληκτρολογίων πηγαίντε
στο "προτιμήσεις/όψη & Αίσθηση/Συντομεύσεις" επιλέξτε το Keyboard/Switch To
Next Keyboard Layout" που είναι ορισμένο σαν Alt-Ctrl-K και προσθέστε σαν
δεύτερη επιλογή ότι σας βολεύει (εγώ χρησιμοποιώ Ctrl-Shift που δουλεύω και
στα Windows αλλά δεν λειτουργεί για όλα τα πληκτολόγια).
Εφαρμόστε την αλλαγή και όλα θα πρέπει να δουλεύουν σωστά.

Επίσης για να βλέπετε κατατμήσεις με ελληνικά windows θα πρέπει να κάνετε
mount με option "codepage=737" .

Τα παραπάνω τα ξέρω επειδή τα έχω δοκιμάσει στην συγκεκριμένη διανομή (μετά
από πολύ ταλαιπωρία, αν και υπήρχαν περίπου αυτές οι πληροφορίες διεσπαρμένες
σε διάφορα mail).

Αυτό που δεν θα σας δουλεύει είναι τα ελληνικά στις μη γραφικές κονσόλες.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ
ΣΤΙΣ ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ ?

Γιώργος.

---