(FAQ) Τονοι στα Χ

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Sun Jun 9 14:22:01 EEST 2002

On Sun, Jun 09, 2002 at 10:37:58AM +0200, Claudio Bandaloukas wrote:

> uhhhh, εδω χανω. Έβαλα ομως LC_CTYPE="el_GR"
> στο /etc/env.d και τώρα δεν μπορώ να δω το συμβολο του ευρώ....
> Τόνους, επιτέλους γράφω!
>
> Για το ευρώ τι μπορει να γινει;

  Να γυρίσεις το σύστημα σου σε UTF-8 από ISO8859-7. Περιμένω εντυπώσεις
όταν το κάνεις. ;^)

> (Βασικά μια εξηγηση του γιατι δουλεύουν τα ελληνικά αλλα οχι τα ελληνικα με
> τονους στο KDE με LC_CTYPE=C ειναι ευπρόσδεκτη :-)

  Έχω χάσει το μέτρημα πόσες φορές έχει χρειαστεί να το πω αυτό στη λίστα.

  Το σύστημα σύνθεσης χαρακτήρων των X (δηλαδή το να πατάς δυο πλήκτρα και
να «συνθέτει» έναν χαρακτήρα από αυτά) δουλεύει ανάλογα με το τρέχον locale
του X client. Οι υποστηριζόμενοι χαρακτήρες προς σύνθεση θα είναι
διαφορετικοί ανάλογα με το locale, γιατί διαφορετικοί είναι οι χαρακτήρες
που μπορούν να εμφανιστούν έτσι κι αλλιώς. Επομένως, αν θέλεις να έχεις
ελληνικά με τόνους στα XFree86, θα *πρέπει* το locale σου να είναι
el_GR.ISO8859-7.

> Ευχαριστώ παντως για τη βοήθεια που προσφερατε μεχριτώρα!
>
> --
> Κλαύδιος Μπανταλουκας /που πορώνεται να έχει ports κατω απο linux :)

  Μπα, με σχεδόν 10000 πακέτα στο debian unstable, ποιος χρειάζεται ports;
;^)

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr