performance: Linux vs Win

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Fri Jun 7 17:13:02 EEST 2002

On Fri, Jun 07, 2002 at 10:37:18AM +0300, John Salatas wrote:
> 10arhs ???!!!???

> Kala to fantastika!
> Argos diskos. Gia koita to
> http://www.linuxgazette.com/issue79/punk.html
> An den breis akri dokimase na baleis enan allo disko (@7200RPM)

  Εντάξει ρε παιδιά, δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Κι εγώ κάπου
τέτοιες ταχύτητες πιάνω με τους δίσκους μου (5400RPM, ATA33), και δεν μπορώ
να πω ότι μου δημιουργούν κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα στην επίδοση. Η
προσωπική μου εμπειρία [0] μου έχει δείξει ότι το μεγαλύτερο bottleneck
στους σημερινούς υπολογιστές είναι η μνήμη, και πρώτα απ' όλα πρέπει να
είναι άφθονη πριν ερευνηθεί οποιοδήποτε άλλο μέρος του συστήματος.

  Στον συγκεκριμένο υπολογιστή, δεν φαντάζομαι το KDE να δυσκολεύεται πολύ
να γεμίσει τα 128 MB της μνήμης, ειδικά άμα φορτώνονται και διάφορα άλλα
άσχετα στην εκκίνηση. Ενώ άμα το γραφικό login του χρήστη ξεκινάει π.χ. μόνο
με έναν E (ναι, ακόμα κι αυτόν) αλλά χωρίς τα άπειρα services του KDE,
αμέσως αλλάζει το πράγμα. Αλλά ό,τι και να γίνει, όσο πιο πολλή είναι η
μνήμη τόσο το καλύτερο, για να μην υπάρχει καθόλου swapping, και για να
αποθηκεύεται στην περισσευούμενη δεδομένα του δίσκου για γρήγορα πρόσβαση.
[1]

  Από εκεί και πέρα, και τα on-board που αναφέρονται δεν βοηθάνε και πολύ,
ειδικά η κάρτα γραφικών. Και μόνο στην ιδέα ότι χρειάζονται προσπελάσεις
συνεχώς στην κύρια μνήμη για να ζωγραφιστεί η εικόνα στην οθόνη
ανατριχιάζω...

[0] Έχω δει π.χ. μηχανήματα Pentium με <= 32 MB RAM να τρώνε σκόνη από τον
486DX4/100 μου με 64 MB, ή ακόμα και Athlon με 64 MB (χμ) να υστερούν σαφώς
έναντι του K6-2/500 μου με 256 MB. Ακραία παραδείγματα, δε λέω, αλλά πιάνετε
την κεντρική ιδέα...

[1] Όταν είχα 448 MB στο μηχάνημά μου, τα μισά περίπου κατέληγαν σχεδόν
πάντα να είναι cache για τον δίσκο. Ε, τα μισά αρχεία διαβάζονταν από εκεί,
ο δίσκος καθόταν, και η συνολική απόδοση ήταν εμφανώς καλύτερη.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr
+30976604701