Man - RTFM

Dimitrios Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Mon Jul 22 14:54:01 EEST 2002

On Monday 22 July 2002 12:38, Michael Menegakis wrote:

> Rwtaeii kapoios/a pws na stisei firewall sto redhat 7.3.  An peis na
> egkatasthsei to iptables kai meta 'man iptables' den einai
> kako.

Συμφωνώ και επαυξάνω: Ρωτάει κάποιος (όπως έτυχε προχθές στο ntua.comp.linux)
πώς να μετατρέψει .xpm σε .ico. Αν του πεις convert(1) πάλι δεν είναι κακό.
Και σίγουρα είναι πολύ καλύτερο (για αυτόν, για εσένα, για τη λίστα και για
το Μέλλον της Ανθρωπότητας) από το να του περιγράψεις την ειδική περίπτωση,
δηλαδή ακριβώς τις παραμέτρους που θέλει το convert για να κάνει τα .xpm
.ico. Δηλαδή "teach them how to fish instead of giving them fish" (C++ FAQ
Lite).

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Άγγελος είχε απόλυτο δίκιο που ειρωνεύτηκε τον
ΟΡ. Τι πάει να πει "δε θέλω man dosemu"; Αν είχε προσθέσει κάτι σαν "γιατί το
διάβασα και δε λέει τίποτα για τη συγκεκριμένη ρύθμιση" τότε εντάξει, αλλά
μάλλον εννοούσε (όπως το αντιλήθηκα εγώ ελλείψει διευκρίνισης) "βαριέμαι να
διαβάσω το man dosemu".
Αυτό είναι απαράδεκτο, γιατί συνεπάγεται:
-Κάποιο κορόιδο που το διάβασε (πώς αλλιώς απέκτησε εμπειρία σε αυτό;) να
σπαταλήσει 10 λεπτά για να  μου απαντήσει, αντί να σπαταλήσω εγώ 10 λεπτά να
το διαβάσω και να πειραματιστώ.
-Όλοι οι άλλοι να διαβάσουν ένα πλεονάζον (redundant) μήνυμα που θα λέει για
κάτι που καλύπτεται ήδη από το manual.

Κατά τη γνώμη μου ο ΟΡ θα πρέπει να διευκρινήσει τι εννοούσε με το "δε θέλω
man".

> Logokrisias taseis I sense;)
Δε νομίζω. Απλή παρεξήγηση.

Στο Νικόλαο Κεφάλα:
Μη νομίζεις ότι όλος ο κόσμος είναι τόσο υποδειγματικός χρήστης όσο εσύ. Εσύ
μπορεί να διαβάζεις το man και το readme. Κι εγώ το κάνω. Αν πρόκειται για
κάτι πολύπλοκο (π.χ. man termios) συχνά το τυπώνω με χρωματάκια από τον
Konqueror και το διαβάζω δέκα και δεκαπέντε φορές. *Τότε* μόνο ρωτάω στη
λίστα ή στα newsgroups. Άλλοι όμως (και ειδικά οι newbies) , έρχονται από
έναν κόσμο όπου μαθαίνουν τα πάντα με τη μορφή συνταγών/συμβουλών στα
περιοδικά "πληροφορικής", παίρνουν τα πάντα έτοιμα με τη μορφή cracks (που
κάποιοι πόντιοι έχουν κάτσει χίλια χρόνια να τα φτιάξουν) και shareware (που
κάποιοι άλλοι πόντιοι έχουν κάτσει χίλια χρόνια να τα φτιάξουν) τα οποία δεν
πληρώνουν ποτέ και γενικά έχουν μια νοοτροπία "άντρα θέλω τώρα τονε θέλω" και
"linux: η απέραντη δεξαμενή ηλιθίων που φτιάχνουν τα πάντα και απαντούν για
τα πάντα τζάμπα". Κι εγώ έτσι ήμουν 3 χρόνια πριν. Αυτούς το "RTFM" τους
βάζει ταχύτερα στο κλίμα του πιο "επιστημονικου" τρόπου χρήσης Η/Υ στο Unix.
Και μόνο ο Άγγελος από εδώ μέσα το λέει τόσο συχνά όσο θα έπρεπε.

Στο DJ Art:
>Με εντυπωσιάζει το ότι ισχυρίζεσαι πως αν κάποιος έχει διαβάσει ένα σωρό
>βιβλία για προγραμματισμό (εντωμεταξύ παντελώς άσχετα με το ζητούμενο
>εδώ) θα λύσει όλα τα προβλήματά του και τους ενδοιασμούς του σχετικά με
>τα man pages ...
Είναι προφανές ότι ο Άγγελος κάνει πλάκα και εξηγεί εμμέσως ότι τα man/info
pages είναι η πιο απλή και πρακτική *γραπτή τεκμηρίωση* στον κόσμο του Unix.
Γενικά η λίστα (και ο κόσμος) φαίνεται να έχει κάποιο πρόβλημα κατανόησης του
καυστικού του χιούμορ. Εγώ προσωπικά τον θεωρώ και γαμώ τα παιδιά. Και οι
γνώσεις του σε λειτουργικά δεν παίζονται.

Όλα αυτά φυσικά μέχρι να μου την πει κι εμένα :-)