latex s

Kontogeorgis Aristeides kontogar at math.uoc.gr
Thu Jul 18 19:32:01 EEST 2002

Στις Πέμπτη 18 Ιούλιος 2002 15:51, γράψατε:
> Στις Πεμ 18 Ιουλ 2002 10:25, ο/η Kontogeorgis Aristeides έγραψε:

> Χαιρετώ κι εγώ.
> Αυτό το ήξερα, θεωρώ όμως απαράδεκτο να λειτουργεί το ελληνικό babel με
> λατινικούς χαρακτήρες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι απαραίτητα τα

με την \usepackage[iso-8859-7]{inputenc}
δεν χρειάζετε ποιά να γράφουμε ελληνικά με λατινικούς
χαρακτήρες.
Πιστεψέ με μια εποχή είχα δεί ολόκληρη διατριβή
γραμμένη έτσι. Το πρόβλημα είναι ίσως
ότι δεν μπορούμε να γράψουμε εύκολα λατινικά.

> \languagegreek (αν θυμάμαι καλά) κλπ.
> Κατά τη γνώμη μου το 'a' δεν έχει καμία σχέση με το 'α', είναι άλλα
> γράμματα και κακώς τα συνδέουμε. Επιπλέον, τα fonts χρησιμοποιούν μία
> απαράδεκτη τακτική, αφού οι ελληνικοί χαρακτήρες παράγονται από λατινικά
> σύμβολα.. Γι αυτό βρίζω.

Καταρχήν ο κ . Συρόπουλος που είναι ο δημιουργός του
ελληνικού babel, για την πολυετή εργασία του στο LaTeX
δεν έχει βάλει δεκάρα στην τσέπη του και όλα έγιναν
στον ελεύθερο χρόνο του.
Άρα κακώς βρίζεις :-)

Οι επιλογές αυτές  για το babel μάλλον ήταν μονόδρομος
όταν έγιναν (έπρεπε σε 256 χαρακτήρες να μπούν ένα
σωρό γράμματα, πολυτονικά κτλ)

Μπορείς να δοκιμάσεις το Omega,
το οποιο υποστηρίζει unicode και δεν χρειάζεσε την
\textlatin{} για να δείς λατινικά.

Απο την άλλη μεριά έχει γίνει μία εξαιρετική προσπάθεια
στο ελληνικό πακέτο του babel, ώστε το \chapter  να εμφανίζεται
κεφάλαιο, οι μήνες να εμφανίζονται με τα ελληνικά ονόματα τους.
Ακόμα το ελληνικό babel λαμβάνει υπόψην του τους ελληνικούς
κανόνες τυπογραφίας που είναι διαφορετικοί από τους
αγγλικούς  (πόσο κενό αφήνουμε μετά από τελεία;)

Aν πάλι αυτά τα θεωρείς περίτα μπορείς να βρείς το TexGreek πακέτο
(είχε παρουσιαστεί σε ένα ελληνικό περιοδίκο για το linux
που έκλεισε)  το οποίο όμως δεν προσφέρει αυτά που
προσφέρει το ελληνικό babel. (Δοκίμασε να φτιάξεις
ελληνική βιβλιογραφία με ελληνοαγγλικούς τίτλους και
θα καταλάβεις.)

Τέλος πάντων
Χαιρετώ
Αριστείδης