Ta Windows einai kalitera apo to Gnu-Linux.

Dimitrios Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Wed Jul 17 17:03:01 EEST 2002

On Tuesday 16 July 2002 08:32, George Kourtis wrote:

> Επίσης με κάθε έκδοση Λειτουργικού θα πρέπει να ασχολούμαστε αν πράγματι
> το
 Gnu-Linux παραμένει καλύτερο ή αν έχει γίνει καλύτερη η νέα έκδοση
> Λειτουργικού κάποιου κατασκευαστή.
> Πολύ πιό απλό είναι να τον πείσουμε ότι είναι και ΔΙΚΟ ΤΟΥ και έστω και αν
> είναι λίγο χειρότερο τα πράγματα θα φτιάξουν.
> Το βασικό θέμα δεν είναι αν είναι καλύτερο αλλά ότι προσφέρει ελευθερία
> που
 το λειτουργικό της Μ$ σήμερα δεν προσφέρει.
Συμφωνώ με τη λογική σου, αλλά το 99% των χρηστών (και ειδικότερα των Ελλήνων
χρηστών) που ξέρω προτιμά απλά να κάνει τη δουλειά του και αν αυτό είναι και
τζάμπα (as in beer) με τη βοήθεια κάποιων πειρατών, τόσο το καλύτερο.  Οι
περισσότεροι δεν δίνουν πεντάρα για το ότι ο MS Media Player δυνητικά στέλνει
αναφορά στη μαμά πατρίδα για ό,τι .mp3 παίζουν ή για το ότι σε 1-2 χρόνια θα
πρέπει να πληρώνουν νοίκι στη Microsoft για να διαχειρίζονται τα αρχεία τους
(σιγά μωρέ, κάποιο κρακ θα βγει).

> Μιλάω για τις κλήσεις του πυρήνα όπως πχ Signal api:
> sigemptyset,sigfillset
 κτλ.
> Για πόσα χρόνια θα παραμένει ακόμα σχεδιασμένο σωστά ;
> Κλασικό παράδειγμα κακού σχεδιασμού είναι η χρήση της μη τοπικής
> μεταβλητής
 errno για την πληροφόρηση για το είδος λάθους.
> (Το αντιγράψαν και τα windows).
Είναι κακός σχεδιασμός σε *ανώτερο* επίπεδο, όπου οι απαιτήσεις από τα
προγράμματα είναι εντελώς διαφορετικές. Σε τόσο χαμηλό επίπεδο, τι θα ήθελες;
Να πετάει exception; Τότε ο κώδικας και μόνο του λειτουργικού θα ήταν γύρω
στο 20% μεγαλύτερος, από ταχύτητα δε το συζητάω. Αν κάνεις προγραμματισμό
συστήματος (drivers και τέτοια) σε ενδιαφέρει προτίστως η επίδοση και η
σταθερότητα και από εκεί και πέρα το μόνο που δικαιούσαι να απαιτείς (και όχι
πάντα) είναι κάτι καλύτερο και πιο cross-platform από assembly. Αν πάμε σε
λίγο ανώτερο επίπεδο, το Win32 είναι κατά τη γνώμη μου ένας εφιάλτης
συγκρινόμενο με τη συνέπεια και την καθαρότητα π.χ. του POSIX.
Τέλος το API, μολονότι είναι ενδεικτικό, δε οδηγεί με ασφάλεια σε συμπεράσματα
για το τι συμβαίνει στο επίπεδο της υλοποίησης. Μπορεί (λέμε τώρα) το linux ή
τα Windows να χρησιμοποιεί για τη διαχείριση μνήμης ή για το σύστημα αρχείων
σούπερ πρωτοποριακές τεχνολογίες της τελευταίας πενταετίας αλλά αυτό να μη
φαίνεται στο επίπεδο του interface, όπου διατηρείται η συμβατότητα με τα
πρότυπα της δεκαετίας του 80.