Ta Windows einai kalitera apo to Gnu-Linux.

George Kourtis gkourtis at freemail.gr
Tue Jul 16 21:06:01 EEST 2002

Το ύφος των απαντήσεων που έλαβα δίχνει ακριβώς την κατάσταση στην οποία
μπορεί να πέσει μια κοινότητα όταν δεν είναι σαφείς οι λόγοι για τους
οποίους γίνονται κάποιες επιλογές.

Θα απαντήσω σημείο προς σημείο παραβλέποντας τα σημεία που δεν έχουν τεχνικό
ενδιαφέρον και φέρνουν μόνο στείρα αντιπαράθεση.
Volepsou tote me ta windows, afou eisai ki eytyxismenos akoma kalytera.
Είπα ακριβώς το αντίθετο.

Giati, exeis dei ton pyrhna twn windows kai kaneis sygkrish?
Όχι δεν έχω δεί κανέναν από τους δύο πυρήνες. Εκτιμώ ως χρήστης
(προγραμματιστής) των υπηρεσιών των βιβλιοθηκών λειτιουργικού.
To Linux oute eksoxiko einai, oute ksenodoxeio. Ena koinovio einai.
Περί γεύσεων και χρωμάτων δεν υπάρχει λόγος αντιπαράθεσης. (De gustibus non
disputandum est - όποιος το ξέρει καλύτερα ας το διορθώσει).

Sto Internet kalh wra, ti akrivws exei prosferei h MS?
Δεν είπα ότι έχει προσφέρει στο Internet.

Sa na leme, exeis stoxo zwhs! Evge.
Στατιστικά νομίζω ότι εταιρίες τέτοιου μεγέθους έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής
(άσχετα αν αλλάξουν είδος δραστηριότητας).
Βλέπε όλες τις μεγάλες ιστορικές εταιρίες.

> Για να καταλήξω: Δεν ασχολούμε με Gnu-Linux γιατί είναι καλύτερο από τα
> Windows αλλά γιατί είναι ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ και μπορώ να το κάνω σχεδόν ότι
θέλω.

Kati san tis gkomenes dhladh.
Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι ακριβώς δεν κατάφερα να μεταφέρω την ουσία της
συζήτησης.
Για μένα η παραπάνω φράση είναι ο λόγος που αρχίζω να ασχολούμε με Linux και
ο βασικός λόγος που νομίζω ότι όλοι οι ειδικοί πρέπει να αρχίζουν να
ασχολούνται με αυτό.
Η ουσία δεν είναι το δόλωμα που έβαλα για δω τις αντιδράσεις: "Τα Windows
είναι καλύτερα από το Gnu-Linux"
φράση οι οποία μπορεί να αληθεύει μερικώς λίγο ή πολύ ή καθόλου και η οποία
χρήζει τεχνικής ανάλυσης ανά τομέα.
Δεν ασχολούμαι με το Gnu-Linux διότι είναι καλύτερο από τα Windows (έστω και
αν ήταν).
Ούτε παύω να ασχολούμαι επειδή είναι χειρότερο.
Ασχολούμαι διότι (άλλη παραβολή) αντί να ενοικιάζω ένα αμάξι από την Μ$ με
τους όρους που θέτει εκείνη (απαγόρευση να πηγαίνω σε κάποια μέρη,
απαγόρευση να το δώσω σε φίλο μου κτλ)
(και νομίζει ότι νομικά στέκουν) προτιμώ έστω και άν αυτό που θα
συναρμολογήσω είναι χειρότερο ("έστω και αν" δεν σημαίνει ότι θα είναι και
σίγουρα χειρότερο)
να φτιάξω το δικό μου ( με ελεύθερα σχέδια από διάφορους άλλους).
Και για ότι αφορά το θέμα των "αδειών χρήσης".
Φαντάζεσται να σας πουλάνε ένα αμάξι (με τιμολόγιο πώλησης, ή απόδειξη
λιανικής) και να σας λένε ότι:
Το αμάξι δεν το αγοράζεις. Στο δίνουμε για χρήση μέχρι να διαλυθεί.
Αλλά πρέπει: όταν πηγαίνεις Θεσσαλονίκη να μας ενημερώνεις, να μην το δίνεις
σε φίλους, δεν μπορείς να το δανείσεις, δεν μπορείς να το επισκευάσεις παρά
μόνο στα δικά μας συνεργεία, και δεν μπορείς να βάζεις βενζίνη παρά μόνο από
τα δικά μας πρατήρια.
Επιπλέον, αυτά να μην συμφωνούνται πριν την αγορά αλλά να αναγράφονται πάνω
στο τιμόνι και να λέει ότι αν σκίσετε αυτό το χαρτί τότε σημαίνει ότι
αποδέχεστε τους όρους παραχώρησης χρήσεως του αμαξιού και δεν δικαιούστε να
το χρησιμοποιήσετε.
Ας γελάσω. Οι όροι είναι καταχρηστικοί, γελίοι, αστείοι, νομικά αβάσιμοι.
Εδώ το πρόβλημα είναι η απουσία του κράτους που δεν απαγορεύει τον αυθαίρετο
καθορισμό όρων από τους πωλητές λογισμικού αφήνοντας την εντύπωση ότι όροι
που θέτει ο κατασκευαστής δεσμεύουν τον αγοράζοντα ( κατά την άποψή μου δεν
δεσμεύουν κανένα και σε καμμία περίπτωση).
Η μόνη δεύσμευση είναι αυτή της κείμενης νομοθεσίας περί πνευματικής
ιδιοκτησίας (βιβλία κτλ).

Σε ότι αφορά τις απαντήσεις του Κεραμιδά
You're a fucking TROLL!
Τι σημαίνει Troll στα ελληνικά ;
Σε άλλα πράγματα το Linux είναι πολύ μπροστά, σε κάποια άλλα πράγματαείναι
τα Windows.  Ας δούμε σε τι ακριβώς σε ενδιαφέρει όμως και μετάμιλάμε για
βελτιώσεις και αντίστοιχα πράγματα...
Λογικό !
> Αυτό συμβαίνει σε πολλούς τομείς.  Και στην επικοινωνία με τον> χρήστη και
στα εργαλεία που υπάρχουν.
εύκολος τρόπος να βάλεις "virtual desktops" σε Windows...Μετά από τα πρώτα
30 παράθυρα που ανοίγεις, τα virtual desktops (μιαπραγματικά υπέροχη ιδέα
που δεν αναπτύχθηκε στα Windows, κι ας έχουνξετρελλαθεί να μιλάνε για
"innovation" και άλλα τέτοια), βοηθάνε πάραπολύ στην χρήση ενός desktop --
ειδικά όταν θες να διαβάσεις εκατόάρθρα σε εικοσιπέντε διαφορετικά news
sites στο Internet και δεν θεςνα τα διαβάσεις σειριακά ή να μείνεις online
μέχρι να τα δεις όλα.Κι αυτό είναι μόνο ΕΝΑ πράγμα που μπορεί να γίνει
πανεύκολα σε UNIXκαι στα Windows δεν μπορεί να γίνει εύκολα και γρήγορα σε
όλες τουςτις εκδόσεις.
Το KDE δεν είναι πρόγραμμα που υπήρχε πριν από "κάποια χρόνια πριν".Μην
συγκρίνουμε μήλα και αχλάδια.  Ούτε είναι το KDE το ίδιο με ταWindows
95.Ακριβώς το ίδιο λέω και εγώ. Από χρηστικότητα τo Gnu-Linux είναι στο
επίπεδο των Windows 3.11
και στα επόμενα 3 χρόνια θα φτάσει τα windows (Δεν χρειάζονται 8 χρόνια που
έκανε ο πρώτος για να τον φτάσεις).
Για τις αναφορές ευχαριστώ θα προσπαθήσω να τα διαβάσω μήπως και μάθω κάτι
παραπάνω.
Σαν χρήστης πάντως υποφέρω.
Αν κάνουμε και πείραμα ( σε παιδιά για να μην έχουν προηγούμενη εμπειρία) σε
ανάλογες εφαρμογές μπορούμε να μετρήσουμε την αίσθηση του χρήστη.
Τι κάνεις ΕΣΥ γι' αυτό;
Προσπαθώ να βρω σοβαρούς λόγους για να μπορεί να κατανοήσει ο εθισμένος
Windows προγραμματιστής γιατί πρέπει να ασχολείται και με Gnu-Linux.
Αυτό δεν σημαίνει πως δεν εξακολουθείς να εκτοξεύεις αστήριχτες μπούρδες
χωρίς κανενός είδους αναφορά σε κάτι που να στηρίζει αυτά που λες.  Που
είναι οι αναφορές σου λοιπόν;
Για να συγκεκριμενοποιήσω γιατί το Api του Linux είναι πρωτόγονο σε σχέση με
αυτό των Windows χρειάζεται περισσότερη ανάλυση και χρήση για να το
τεκμηριώσω καλά για κάποιον που δεν το βλέπει με την πρώτη ματιά.
Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί να παραξενεύει ότι ένα λειτουργικό που
σχεδιάστηκε πάνω από 20 χρόνια πριν δεν πρέπει να έχει πρωτόγονο API.
Αν βέβαια δεν το αντιλαμβανόμαστε τότε θα συνεχίσει να παραμένει πρωτόγονο
και το αποτέλεσμα θα είναι να πέσει το λειτουργικό σε λήθη όπως άλλες
προσπάθειες ανοικτού λογισμικού.
Γιώργος.

----

  a.. Previous message: (no subject)