protaseis gia karta grafikwn

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Wed Jan 23 02:00:01 EET 2002

On Tue, Jan 22, 2002 at 11:49:15PM +0200, Nikos Kanellopoulos wrote:
> Θέλω να αγοράσω μια κάρτα γραφικών AGP.
> Δεν με ενδιαφέρουν οι κορυφαίες επιδόσεις
> και δεν σκοπεύω να διαθέσω πάνω από
> 30.000 δρχ.
> Το μόνο που θέλω είναι να μπορεί να υποστηρίξει
> ανάλυση 1600 Χ 1200 Χ 24bit @85 Hz και να παίζει
> πολύ καλά στο Linux (και στο Solaris intel).
>
> Και να μην λιποθυμήσουν τα ήδη εγκατεστημένα
> λειτουργικά μου.
>
> Σκέφτομαι την "NVIDIA TNT2 M64 R TV-OUT 32ΜΒ"
> (περίπου 16.000 δρχ).
>
> Καμία πρόταση;

  Άμα μπορείς απόφυγε τις κάρτες της nVidia, καθώς δεν δίνει καθόλου
τεκμηρίωση για τις κάρτες της, με αποτέλεσμα ο driver των XFree86 να είναι
κάπως υποβέλτιστος. Η ίδια η nVidia μοιράζει κάτι binary-only drivers, οπότε
είσαι λίγο στο έλεός τους στο τι θα βάλουν μέσα και πότε.

  Από εκεί και πέρα, εξαρτάται και πόσο ευρεία είναι η επιλογή σου ως προς
το από πού μπορείς να αγοράσεις την κάρτα. Αν περιορίζεσαι στα ελληνικά
καταστήματα, τότε μάλλον δύσκολα μπορείς να ξεφύγεις από την nVidia (έχει
πλημμυρίσει η αγορά με κάρτες με τα τσιπάκια τους). Τουλάχιστον άμα είναι να
πάρεις κάτι από τις φθηνές πάρε καμία GeForce2 MX 200 ή 400, καθώς το TNT2
Μ64 είναι πολύ πετσοκομμένο σαν τσιπάκι και δεν θα στο συνιστούσα.

  Αν πάλι μπορείς να παίξεις με κάποια σελίδα δημοπρασιών, π.χ. eBay ή ακόμα
και κάποιο ελληνικό όπως fleamarket, θα σου πρότεινα να κοιτάξεις για καμιά
κάρτα της Matrox, κυρίως αυτές με κάποιο Gxxx τσιπάκι. Είναι γενικά πολύ
ποιοτικές κάρτες, και κάτω από linux έχουν άριστη υποστήριξη, από τις
καλύτερες. Εγώ τώρα τελευταία έχω πάρει μία Matrox G400 από το eBay, και
είμαι πολύ ευχαριστημένος, και στο ειδικό framebuffer device (γρήγορο σαν
text-mode), και στα X και ειδικά στο θέμα του video (όσοι δουλεύουν με
MPlayer θα με θυμηθούν).

  Και οι καρτούλες της ATI γενικά παίζουν καλά, αν μπορείς να βρεις τίποτα
τριγύρω (τα παλιότερα τσιπάκια, τα radeon μάλλον ξεφεύγουν σε τιμή για τα
δεδομένα σου). Τώρα τίποτα άλλο, δεν μου έρχεται στο μυαλό...

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr

"Don't do drugs. Santa Claus is watching."
		-- winamp.com