Basn dedomevwv me grafiko periballov?

Dimitris Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Sun Jan 6 19:15:01 EET 2002

On Sunday 06 January 2002 12:34, N.A.K. wrote:
> Καλή χρονιά σε όλους!
>  Εδώ και ένα χρόνο, δηλ. απ'τη στιγμή που άρχισα να έχω επαφή με τους ΗΥ
> χρησιμοποιώ Linux. Μπορώ να πώ ότι είμαι ενθουσιασμένος με το συγκεκριμένο
> OS
 σε όλους τους τομείς.
>   Αυτό το οποίο με προβληματίζει είναι ότι δεν έχω καταφέρει να βρώ μια
> βάση
 δεδομένων με γραφικό περιβάλλον -κάτι ανάλογο της access για
> Windows- μιά και δεν διαθέτω τις γνώσεις για χειρισμό των PostgreSQL ή
> MySQL. Πιθανόν εγώ να μην έχω καταλάβει τί γίνεται αλλά ... μήπως έχει
> κανείς καμμιά πρόταση που θα μπορούσε να βοηθήσει;
Η PostgreSQL έχει ένα πάρα πολύ καλό γραφικό περιβάλλον, το pgaccess (βέβαια
πρέπει να ξέρεις λιγουλάκι SQL ακόμα και για αυτό), και για τη MySQL υπάρχει
το MySQL Navigator, που όμως τρέχει μόνο σε KDE 1.1.x (και είναι κρίμα, γιατί
φαίνεται πολύ καλό). Κατά τα άλλα, επειδή το να χρησιμοποιείς Postgres ή
MySQL για τις δουλειές που συνήθως χρησιμοποιείται η Access είναι σα να
χρησιμοποιείς διαγαλαξιακό πύραυλο για να πας στο φούρνο,  ίσως μπορείς να
βρεις προγραμματάκια που κάνουν διάφορες εξειδικευμένες δουλειές πολύ
αποτελεσματικά. Υπάρχουν δεκάδες address books, CD managers, Library managers
κ.ο.κ.

Τέλος, το StarOffice 5.2 φαίνεται πως έχει ένα database module (αρκετά
κρυμμένο, πρέπει να πατήσεις file-new για να το βρεις). Πατάει στο σύστημα
ADABAS-D, μια ημι-εμπορική βάση δεδομένων για linux. Και τα δύο βρίσκονται σε
οποιοδήποτε SuSE μεγαλύτερο του 7.1, αλλά πιθανόν να υπάρχουν και για άλλες
διανομές.

Άσχετο: Μα τι χιόνι είναι αυτό ρε παιδιά...
Φιλικά,
Δημήτρης