WineX

DJ Art djart at linux.gr
Tue Feb 26 14:02:01 EET 2002

έλα ένα reply to all για να τελειώνουμε:

On Tuesday 26 February 2002 02:31, V13 wrote:

> An to theteis etsi, to idio akribos isxyei kai gia office klp, to

ποιό office ???

> idio isxyei gia vmware (giati na trexeis ta win kato apo linux).

το vmware, το wine και όλα τα άλλα το μόνο που χρησιμεύουν είναι για
την σπάνια περίπτωση να πρέπει όπως και δήποτε να τρέξεις κάποια
εφαρμογή σε ένα π.χ. fully-unix(like or not)-oriented-computer room σε
εργασιακό χώρο ή αν θές να κάνεις πειράματα σπίτι σου για το χαβαλέ της
υπόθεσης.

Αν θές να δουλεύεις πλήρως σε περιβάλλον windows, δεν βλέπω το γιατί να
το κάνεις μέσα από vmware, βάλε τα windows καλύτερα, δεν θα αλλάξει
κάτι (πέρα από το performance).

> Pantos emena den tha me xaloyse starcraft se linux.. esena ?

αν το κάνει port κάποιος (π.χ. η ίδια η εταιρεία του) δεν θα με χάλαγε.
όπως δεν με χαλάει το quake3, το rtcw και τα δεκάδες παιχνίδια που
έκανε port η loki.

τέλος, αυτό που προσπαθώ να πώ εγώ είναι: αν στο linux υπάρξει
μεγαλύτερη ανάπτυξη παιχνιδιών, αυτή δεν θα είναι μέσω του winex, ούτε
θα οφείλεται στο winex, ούτε θα προκληθεί από το winex, γιατί το winex
είναι η μέση οδός.
 αν θέλουμε να μιλήσουμε για "παιχνίδια στο linux", τότε ή οι παραγωγοί
παιχνιδιών θα πρέπει να θεωρήσουν άλλη μία πλατφόρμα, οπότε θα κάνουνε
port για linux, όπως κάνουνε port για wintel/PS2/Xbox κλπ, ή θα βγεί
μια 2η loki ή θα υπάρχει παραγωγή παιχνιδιών μόνο για linux.
  κάθε άλλο θα είναι απλά χαβαλετζίδικο όπως χαβαλετζίδικο είναι να λές
ότι τρέχω τα windows μέσω του vmware ή ότι τρέχω το MS-Word από wine
(την ώρα που υπάρχει kword, abiword, SO-word, openoffice-word).

Δεν θα πώ τίποτα άλλο πάνω σε αυτό (το κουράσαμε λίγο πιστεύω), από τη
στιγμή που υπάρχει αυτό:
http://www.newsforge.com/article.pl?sid=01/10/23/013232&mode=thread

στα σχόλια από κάτω υπάρχουν και οι 2 απόψεις πάντως
επίσης, όποιος δεί τα σχόλια από κάτω, (και ιδιαίτερα αυτός στον οποίο
συνεχίζω το reply παρακάτω ;) θα δεί κάποια πλεονεκτήματα του linux ως
gaming platform (τα οποία κλασσικά μπορεί να εκμεταλλευτεί κάποιος μόνο
αν κάνει port. Αν δεν κάνει port, μένουν ανεκμετάλλευτα, όπως π.χ. το
multiuser μοντέλο ώστε ο κάθε χρήστης να έχει τα settings του. λέμε
τώρα :)

On Tuesday 26 February 2002 10:46, Nikolaos Kefalas wrote:

> Esy alla mas eleges gia to Wine (wine is not an emulator)

ναι, όντως, είπα emulator για να ακουστεί βαρύ ειδικά για τα games, για
τον εξής λόγο: στα παιχνίδια πάντα ζητάς το καλύτερο performance. Τα
παιχνίδια φτιάχνονται για μία πολύ συγκεκριμένη πλατφόρμα optimized
(μάλλον), είναι φτιαγμένα έν τέλει για να τρέχουν στα windows. Η σκέψη
του να τα τρέξεις μέσω κάποιου όχι ακριβώς emulator, αλλά νέας από την
αρχή υλοποίησης των windows, εμένα τέλος πάντων μου λέει ότι κατ' αυτόν
τον τρόπο το πρώτο και τελευταίο πράγμα που χάνεις είναι το
performance. Δεν έχει νόημα να επιζητάς να χάνεις performance στα
games, είναι totally μαζοχισμός κάτι τέτοιο.

εξ άλλου, εσύ που τολμάς και μιλάς, αν σε ρωτήσω αν θα το
χρησιμοποιήσεις το winex φανατικά, θα απαντήσεις κλασσικά ότι δεν
υπάρχει ούτε μία στο εκαττομύριο να κάνεις κάτι τέτοιο. απλά λές το
αντίθετο γιατί έτσι σου κόλλησε τώρα.

> kai apo oti exo parathrhsei sto wine to kostos tou emulation einai
> mikro

έχεις παρατηρήσει λάθος. Εκτός αν όταν λέμε παιχνίδια εννούμε το
solitaire.

> kala kala mas epises

αναμενόμενο. Αν μπορείς, απόδειξέ το. Εγώ στο αποδεικνύω σε RTCW και
quake3 ότι ώρα θές ότι α) performance έχει καλύτερο στο linux, β) η
ποιότητα των γραφικών και κυρίως των φωτισμών είναι IMHO καλύτερη και
να θές το 1ο στοιχείο, αυτό είναι οι κορώνες από κάθε είδους πηγή φωτός
(λάμπα, δαυλός, φωτιά κλπ κλπ).

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?