Nautilus (was: Tonoi sto Redhat 8 (SOLVED))

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Wed Dec 18 00:45:01 EET 2002

On Tue, Dec 17, 2002 at 10:23:51PM +0200, Steve Stavropoulos wrote:

>  Einai to monadiko Desktop Enviroment pou pisteyw oti einai pragmatika
> eyxrhsto gia tous entelws kainourgious ston xwro twn ypologistwn! Exei
> polla endiaferonta feautures OUSIAS, otan milame gia eyxrhstia, opws px.
> to aytomato commit twn allagwn otan allazeis kati sta preferences mias
> efarmoghs (etsi ta koumpakia meiwnontai sto "Close" kai "Help").

  Το αυτόματο apply το βρίσκω γενικά καλή ιδέα, και πάντως προφανώς
δεν είναι εκεί το θέμα.

>  Bebaia, aytes oi allages exoun ena timhma ws pros thn eyxrhstia stous
> empeirous xrhstes. To exoun ontws parakanei sto kopsimo se merika
> shmeia, alla den mporeis na tous kathgorhseis, oute kai na peis oti den
> kanoun mia poly kalh douleia. Aplws o xronos 8a dei3ei pou akribws einai
> ayth h xrysh tomh opou 8a kanei to periballon ikanopoihtika eyxrhsto gia
> olous. To sigouro einai oti pane se poly kalo dromo. Ayth th stigmh ta
> pragmatakia pou mou leipoun apo to Gnome 2.x kai ta opoia yphrxan sto
> 1.x einai elaxista kai eyelpistw oti 8a proste8oun kapoia stigmh.

  Είναι εμφανές ότι έχουμε πολύ διαφορετική αίσθηση του μέτρου, ως
προς το τι κόπηκε και το τι έμεινε. Αλλά έτσι κι αλλιώς, αυτό που
κυρίως με ενοχλεί είναι η όλη λογική πίσω από την σχεδίαση του GNOME
2.0, παρά οι συγκεκριμένες λεπτομέρειες. Δηλαδή το να αφαιρούνται
βασικά χαρακτηριστικά, με το σκεπτικό ότι ίσως μπερδεύουν κάποιους
υποτιθέμενους αρχάριους χρήστες, που στο κάτω κάτω στο χώρο του Linux
η ύπαρξή τους δεν είναι καν εξακριβωμένη. Κι αν δεν αφαιρούνται, να
κρύβονται επιμελώς από αυτόν που ίσως να θέλει να τα χρησιμοποιήσει,
σε τέτοιο βαθμό που ελάχιστη διαφορά έχει από το να έχουν αφαιρεθεί
τελείως. Δηλαδή, π.χ., αν εγώ πρέπει να ψάξω στα release notes της
GTK+ 2.0 ή στον κώδικα (!) για να βρω πώς επανα-ενεργοποιώ τα
emacs-keybindings στα πεδία εισαγωγής κειμένου ή τα αποσπώμενα μενού,
μόνο και μόνο για να διαπιστώσω ότι πρέπει να βάλω την Χ επιλογή στο Ψ
χαμένο αρχείο ρυθμίσεων, ε καλύτερα να τα μαζέψουμε και να πάμε σπίτι
μας.

  Στο κάτω κάτω, τέτοιες πρακτικές προσανατολισμού στον αρχάριο χρήστη,
χωρίς καθόλου μέριμνα για τον πιο έμπειρο, μου θυμίζουν μια
συγκεκριμένη οικογένεια λειτουργικών συστημάτων που πολλοί από εμάς
εγκαταλείψαμε, που οι μισές επιλογές που θα ήθελες είναι κρυμμένες στο
registry [0], και οι άλλες μισές απλά δεν υπάρχουν και πρέπει να
παιδεύεσαι λες και ήσουν δεκάχρονο [1].

> PS3. Ti sou eleipse apo to Gnome 2.0 kai to sixa8hkes?

  Α, τίποτα απολύτως. Μόνο ότι τον panel πλέον δεν μπορείς να τον
ρυθμίσεις για σχεδόν τίποτα, γιατί αν θυμάμαι καλά το παράθυρο
διαλόγου των καθολικών επιλογών έχει μόνο δύο check boxes. Ή ότι το
κεντρικό μενού δεν επιδέχεται καμία αλλαγή στον τρόπο εμφάνισης, αυτό
είναι κι αν σ' αρέσει. Ή ότι γενικά οι ρυθμίσεις του είναι τόσο
τετριμμένες, που ούτε επιλογή για τον Window Manager δεν υπάρχει, πόσο
μάλλον για τη γενικότερη διαχείρηση της συνεδρίας. Ή απλά μικρές
λεπτομέρειες, όπως το ότι στο κάτω κάτω *δεν* θέλω να βλέπω το
αναθεματισμένο παράθυρο επιβεβαίωσης όταν πατάω το κουμπάκι για
logout. Κτλ. κτλ. Άσε, τι μ' έβαλες να τα θυμάμαι τώρα και
εκνευρίστηκα βραδιάτικα... :^/

[0] Λέγε με gconf2 στην από εδώ μεριά, είπες τίποτα;
[1] Χωρίς πρόθεση προσβολής προς τα (αρκετά) δεκάχρονα που χειρίζονται
τους υπολογιστές καλύτερα κι από εμάς.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr