3 questions - mostly answered

nikos albanopoulos nikosal at otenet.gr
Sun Dec 15 17:50:01 EET 2002

Γεια χαρά και πάλι
Είχα θέσει τρία ερωτήματα εκ των οποίων τα περισσότερα απαντήθηκαν από
ένα μέλος -τον ευχαριστώ.

Θα ήθελα να δώσω τις απαντήσεις στις οποίες κατέληξα και εγώ μετά από
λίγο ψάξιμο, ελπίζοντας ότι διευκολύνω άλλους αρχάριους -όπως είμαι εγώ-
και να προσθέσω μερικά νέα σημεία.

α) Ρωτούσα αν το mandrake 9.0 υποστηρίζει τα ελληνικά ευκολότερα από το
8.2. Η απάντηση είναι ναι! Αρκεί ο χρήστης να πάει στις ρυθμίσεις του
πληκτρολογίου και να επιλέξει γλώσσα και συνδυασμό πλήκτρων που την
ενεργοποιούν. Επιτέλους τα ελληνικά έγιναν απλά! Από την άλλη, η απορία
μένει: Στο openoffice η μόνη εγκατεστημένη γραμματοσειρά που γράφει
ελληνικά είναι κάποια kerkis και μάλιστα αυτή δεν έχει το γράμμα μ!
(μένει κενό όταν πληκτρολογήσεις μ. Ούτε μπόρεσα να τυπώσω το κείμενο,
αλλά αυτό υποθέτω θα το λύσω). Έκανα και ένα ψάξιμο στη λίστα χωρίς να
βρω κάτι σχετικό για τα ελληνικά σε τέτοιες εφαρμογές. Η απορία μου
είναι, πώς θα προσθέσω σε όλες αυτές τα ελληνικά; Εξακολουθεί να
απαιτείται ο τρόπος που περιγράφεται στο hellug?

β) Ρωτούσα πώς αλλάζω τη σειρά στο lilo. Χάρη στην υπόδειξη του φίλου
που απάντησε έψαξα στον πίνακα ελέγχου και έκανα εύκολα την αλλαγή της
προεπιλογής από linux σε win2k.

γ) στο τρίτο ερώτημα δυστυχώς η απορία μου παραμένει -και το πρόβλημα
είναι ενοχλητικό. Έλεγα ότι όταν ξεκινώ το σύστημα, αυτό μένει για 70
δευτερόλεπτα να ψάχνει τις ρυθμίσεις της κάρτας ethernet. Ο φίλος που
απάντησε μου υπέδειξε να απενεργοποιήσω την επιλογή της κάρτας "Activate
on Boot" στο LAN wizard. Ναι, αλλά όταν το κάνω αυτό ο πίνακας ελέγχου
μου ζητάει να βάλω χειροκίνητα ορισμένα DNS τα οποία δεν γνωρίζω και αν
πάλι δεν τα βάλω δεν δουλεύει κατόπιν η σύνδεση ίντερνετ (το μόντεμ
συνδέεται κανονικά αλλά ο μοζίλα δεν κατεβάζει απολύτως τίποτα). Μάλλον
τα έχω μπερδέψει. Κάθε νεότερη βοήθεια σε αυτό το σημείο (όπως και στο α
παραπάνω) είναι ευπρόσδεκτη.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας
Νίκος Αλμπανόπουλος