mencoder avi performance

Michael Iatrou M_Iatrou at freemail.gr
Sun Dec 15 03:51:01 EET 2002

On Saturday 14 December 2002 21:32, Alexandros Papadopoulos wrote:

> Ο πιο προφανής τρόπος για να αυξήσει κανείς την ποιότητα ενός dvd rip σε
> divx είναι να αυξήσει το framerate. Σωστό η λάθος;

Αν λέγοντας framerate εννοείς όντως framerate, μέγα λάθος.
Αν απλά μπερδεύτηκες και λέγοντας framerate εννοείς bitrate (από τα
συμφραζόμενα, είμαι σίγουρος ότι αυτό εννοείς) τότε, ναι έχεις απόλυτο δίκιο.

> Αν είναι σωστό, υπάρχει κάποιο όριο μετά από το οποίο οι divx players
> αρχίζουν να κλατάρουν επειδή δεν προλαβαίνουν να αποκωδικοποιούν τα
> frames;

Απλά, το MPEG4 και κατ' επέκταση και το DivX δεν έχουν σχεδιαστεί για μεγάλα
bitrates (ας ορίσουμε το "μεγάλο" σαν μεγαλύτερο του  ~2100kbps)
Γενικά, όχι, δεν υπάρχει κάποιο όριο πάνω από το  οποίο έχουν γενικά πρόβλημα
οι players, είναι περισσότερο θέμα υπολογιστικής ισχύος αλλά και "καλού"
player.

> Αυτά τα avis σε ΧΠ με το player από divx.com έχουν χάλια playback
> (dropped frames, όχι smooth κίνηση, αν κάνεις seek κάνει χαρακίρι), ενώ

Χμ, δεν είναι και ο καλύτερος player που μπορείς να βρεις, δες και τους
BSplayer (όνομα ε;), PowerDivx και το Sasami (άλλη περίπτωση από εδώ)
Επίσης, έχει μεγάλη σημασία σε τι ανάλυση έχεις κάνει encode το avi και σε τι
ανάλυση τελικά τα παίζεις.
To scaling είναι "δύσκολη" διαδικασία, από κάθε άποψη.

> με τον mplayer σε linux παίζουν αρκετά (λίγα dropped frames) καλά, αλλά
> και πάλι ζορίζουν πολύ το μηχάνημα (~40% CPU utilization, όταν για άλλα
> avis βλέπω λιγότερο από 5%)

Σε τι επεξεργαστή συμβαίνουν όλα αυτά;

> Είναι το 2500 bitrate τόσο εγκληματικό λοιπόν;

Εγκληματικό όχι, ζόρικο ναι.

--
"Wisdom is knowing what to do with what you know"

 Michael Iatrou
 Department of Electrical & Computer Engineering
 University of Patras, Greece