OpenCD: ελληνικό;

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Mon Dec 9 22:31:01 EET 2002

Για να πω την μαύρη αλήθεια, όταν πριν 2-3 χρόνια εγκατέστησα για πρώτη
φορά Linux στον υπολογιστή μου, η γνώμη που είχα για το Linux σαν
λειτουργικό ήταν πως είναι ένα εξελιγμένο DOS (μια μαύρη μαυρίλα command
line) που κάνει μόνο για server και "τρελούς επιστήμονες" και για να το
εγκαταστήσεις πρέπει να είσαι μηχανικός υπολογιστών και βάλε. Όμως το
γεγονός ότι στην ΔΕΘ μοίραζαν το CD του Mandrake 7.2 ήταν αρκετό για να
μου κεντρίσει την περιέργεια να δω τι είναι αυτό το Linux. Απλά,
εντυπωσιάστηκα!

Άλλωστε Windows έβλεπα και βλέπω παντού γύρω μου. Ο μέσος φοιτητής που
θα πάει σε οποιοδήποτε εργαστήριο υπολογιστών (σχεδόν) οποιασδήποτε
σχολής θα βρει Windows και μάλιστα θα μπορέσει κουτσά στραβά να βρει
τρόπο να κάνει τη δουλειά του ακόμα κι αν δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ
υπολογιστή.

Τώρα, ναι μεν οι περισσότεροι ξέρουν ότι το Linux έχει γραφικό
περιβάλλον και τα λοιπά, αλλά ο λόγος που διστάζουν να το βάλουν είναι :

α)Δεν γνωρίζουν αν υπάρχουν εφαρμογές που μπορύν να κάνουν την δουλειά
τους (στυλ WinAMP, Office, Explorer)
β)Φοβούνται ότι Linux και παιχνίδια είναι δυο ασύμβατες έννοιες.

Αν σε αυτούς τους ανθρώπους δώσεις ένα OpenCD που έχει μέσα Mozilla,
OpenOffice, GIMP και άλλα τέτοια καλούδια, με την υποσημείωση πως "ναι,
τρέχουν εγγενώς στο Linux έτσι όπως θα τα δεις να τρέχουν στα Windows
και ίσως και καλύτερα", έχεις κερδίσει την κατηγορία α τουλάχιστον. Δεν
λέω ότι θα ξηλώσει σε μια μέρα τα Windows, αλλά τον βάζεις στο τριπάκι
να μπει στον πειρασμό. Το έκανα σε ένα φίλο μου και έπιασε :)

Όσο για την κατηγορία β, είναι -ακόμα- πονεμένη ιστορία. Αν το Wine δεν
φτάσει στην έκδοση 1 ή έστω το WineX να αναπτυχθεί επαρκώς, δεν τους
κερδίζεις. Και αν πολύς κόσμος δεν ασχοληθεί με το Linux, "καίγοντας" τα
Windows δεν υπάρχει περίπτωση αριθμόπληκτος manager εταιρίας παιχνιδιών
να ριξει χρήμα να παράγει τα παιχνίδια του και για Linux.

Αυτά. Χίλια συγνώμη για το μακροσκελές της επιστολής,
--
* Nikolaos Dionysopoulos*
/* Student of Mechanical Engineering at AUTh, Greece*/
web: http://sledge81.tripod.com - email: nikosdion at in.gr
<mailto:nikosdion at in.gr>