DVD rip me mplayer (was: Mplayer, Quicktime and Mr. Sorenson)

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Mon Dec 9 17:17:02 EET 2002

On Sun, Dec 08, 2002 at 10:06:30PM +0000, fateswarm wrote:
> [...]

  Καλά, όντως, αυτό δε χωράει συζήτηση. Δε νομίζω άλλωστε να διαφωνεί
κανείς εδώ μέσα στο ότι, άμα κάποιος θέλει να φτιάξει ντε και καλά ένα
μόνο CD, οτιδήποτε παραπάνω από MP3 128 kbps θα του αφήσει πολύ λίγο
χώρο για την εικόνα, και επομένως θα την ξεσκίσει κανονικά. Αλλά και
το MP3 χαζομάρα είναι IMNSHO, δείτε παρακάτω.

> Egw pantos parathrw oti an mia tainia einai 2wres, 2wres+10lepta klp kai
> panw, akoma kai me 128kbits/sec hxo einai metria se 1CD. Exw 22'' o8onh kai
> mporw eukola na dw ti paizei, me thn 14 pou eixa palia fainontan akoma
> kai ta 600kbit OK. Gia na kanw omws kati pou prepei na meinei sto mellon
> gia mena parathrw oti prepei na ginei toulaxiston 1000kbits/sec gia oti
> tainia kai an milame. A, ksexasa ton Aggelopoulo, sorry:-)

  Ως γνωστόν, οι ταινίες του Αγγελόπουλου, όταν συμπιεστούν, χωράνε
και σε δισκέτα. ;^)

> An kati einai 1-1misi ora to kalytero kata ti gnwmh mou einai na kanei
> kapoios ton hxo VBR 64-128kbit/sec kai argotera to bitrate tou video na
> apodwsei kala.

  Μπα, δε νομίζω. Η γνώμη μου είναι ότι τα 128 kbps στο MP3 είναι το
χαμηλότερο αποδεκτό bitrate, ακόμα κι ένα CBR 112 αρχίζει να ενοχλεί
τα αυτιά. Οπότε, γιατί να πας παρακάτω;

  Από την άλλη, υπάρχει μια πολύ καλύτερη λύση: ogg vorbis. Αν
συμπιέζεις για ένα CD, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να
συμπιέσεις τον ήχο σε vorbis με quality 0, που έχει ονομαστικό bitrate
64 kbps (το vorbis είναι VBR από τη φύση του, αλλά λίγο πολύ ξέρουμε
τι bitrate θα βγει κατά μέσο όρο). Οπότε μένει άφθονος χώρος για την
εικόνα, αρκεί βέβαια η ταινία να μην είναι πολύ μεγάλη (με πρόχειρους
υπολογισμούς, μετά τα 100-110 λεπτά το video bitrate πέφτει και πάλι
κάτω από τα 800 kbps, οπότε δε λέει).

  Τώρα θα μου πεις, τι 64 kbps είναι αυτά, που αν φτιάξεις MP3 στα 64
ακούγεται σαν να ταξίδεψε ο ήχος στην κόλαση και πίσω πριν τον
ακούσεις. Αλλά με το vorbis είναι πολύ διαφορετικά τα πράγματα, και
ειδικά για ταινίες ακόμα και τα 64 kbps είναι μια χαρά, θεωρώντας
πάντα ότι όταν τις βλέπεις, δεν κάθεσαι να προσέχεις ότι τα πιατίνια
δεν είναι τόσο «ζωηρά» όσο στο πρωτότυπο, και άλλα τέτοια
παρανοϊκά. ;^)

  Και φυσικά, όλα αυτά βάζοντας το τελικό αποτέλεσμα σε ogg αντί για
AVI, κερδίζοντας ακόμα περισσότερα bit για το περιεχόμενο (έχει
χαμηλότερο overhead ως αρχείο), και έχοντας συγχρόνως και διάφορα άλλα
πλεονεκτήματα. Όσοι έχουν φάει τα νιάτα τους περιμένοντας το AVI να
κάνει seek και παλεύοντας με τον συγχρονισμό που πάει περίπατο, θα το
εκτιμήσουν ιδιαίτερα. :^)

  Για να μην τα λέω όλα αυτά εντελώς θεωρητικά, έκατσα και συμπίεσα
ένα βιντεάκι από DVD για δοκιμή. Προσωπικά δεν έχω DVD drive, αλλά έχω
κανα δυο vob με trailer του requiem for a dream στον δίσκο μου για να
παίζω. Λοιπόν, για να μην τα πολυλογώ, έκανα τα παρακάτω:

mplayer -vc null -vo null -ao pcm -aofile r.wav requiem.vob
oggenc -q0 r.wav
mencoder -nosound -ovc xvid -vop scale -zoom -xy 512 requiem.vob -o r.avi
ogmmerge -o requiem.ogg r.avi r.ogg

  Οι εκδόσεις των προγραμμάτων είναι: mplayer/mencoder 0.90pre10,
xvid 0.9.0, oggenc 1.0 και ogmtools 0.960. Το αποτέλεσμα βγήκε με
περίπου 880 kbps για εικόνα και περίπου 60 kbps για ήχο, με συνολική
ποιότητα πολύ καλή. Δηλαδή, η εικόνα έχει από εδώ κι από εκεί μερικά
artifacts, αλλά τίποτα που να ενοχλεί· για τον ήχο δεν το συζητώ
καν. Αν ενδιαφέρεται κανείς, μπορώ να το ανεβάσω κάπου για να το
δείτε, είναι γύρω στα 11 MB για 95 δευτερόλεπτα βίντεο.

  Βέβαια, εντάξει, προσωπικά δεν είμαι πολύ των ταινιών του ενός CD,
αν και έτσι που περιέγραψα γίνονται κάπως ανεκτές. IMHO, καλύτερα να
πηγαίνουν για δυο CD, με τον ήχο vorbis με quality 3 (ονομαστικό
bitrate 112 kbps), το αρχείο ogg και την εικόνα να πιάνει όλο το χώρο
που περισσεύει. Την ψώρα με το surround δεν την έχω, οπότε το AC3
passthrough να μου λείπει. Ίσως να αξίζει τον κόπο όταν βγει
πολυκάναλος vorbis encoder με channel coupling...

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr
+30976604701