Input/output error se file!!!

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Dec 7 05:22:01 EET 2002

On 2002-12-06 22:20, Pavlos Parissis <p_pavlos at freemail.gr> wrote:
> [...]
> ena arxeio to opoio einai 1 apo afta pou peira prin 2 meres apo ton
> 2000.  Sthn arxi phge to mialo mou gia to samba kai etsi efaga 2
> wres ta matia mou sta logs xwris na exw katalavei ti egine.Meta phga
> mia volta kai sto messages kai eida afta
>
> Dec  6 21:07:22 mainserver kernel: attempt to access beyond end of device
> Dec  6 21:07:22 mainserver kernel: 72:03: rw=0, want=2114883208, limit=71682030
> Dec  6 21:07:42 mainserver kernel: attempt to access beyond end of device
> Dec  6 21:07:42 mainserver kernel: 72:03: rw=0, want=2114883208, limit=71682030

Prepei na kaneis fsck.  Auto pou eides shmainei pos gia kapoio logo to
arxeio auto kanei anafora se kapoio block tou diskou pou den uparxei.
Sinithos auto ofeiletai se kapoia blakeia me to filesystem (h allh
periptosh einai o diskos na exei arxisei na ta ftynei, alla den tha
deis tetoio error).

> kathe fora pou prospathousa na prospelasw to arxei kai mesa apo
> linux kai meso samba eperna afta pou eidate.

Logiko den einai?  Samba h oxi, kapoia stigmh to kernel prepei na
diabasei ta data blocks tou arxeiou.  Kai to filesystem leei pos meros
tou arxeiou einai kai kapoia data blocks pou einai adunaton na
yparxoun sto disko sou.  Auto shmainei kai to minima pou eides.

> APo ta liga pou kserw kai me mia grhgorh anazhthsh sthn google vrika
> pws to filesystem zitise kati apo ton device driver gia to opoio den
> vrethike anafora ston disko!!!

Swsta.

> Twra prospathw na vrw an yparxoun alla arxeia me paromoia provlimata
> Ksekinisa ena find -type f -exec md5sum {} \; > foo kai den vrika
> alla arxeia me provlima,toulaxiston den mou petakse kanena
> Input/output error.

OK, den einai asxhma ta pragmata tote (oxi polu toulaxiston).

> fsck den mporw na kanw dioti eimai remotely login,an kai exw treksei
> fsck sto diko mou pc se mounted partitions xwris provlimata alla den
> to riskaro se 9 GB data.

EINAI POLU KAKH IDEA NA KANEIS FSCK LIVE FILESYSTEMS!
Repeat after me...
EINAI POLU KAKH IDEA NA KANEIS FSCK LIVE FILESYSTEMS!

Kane unmount to filesystem kai mono tote kanto fsck.

Kai "nai, prepei na to kaneis fsck".

> To diko mou egxos einai mipws einai malakia tou driver (ataraid) kai
> ksana exw provlimata.

To mellon tha deiksei.  Den nomizo pantos, epeidh den exeis problhmata
me kanena allo arxeio.  Einai apithano gia ena mono arxeio na exei
kanei blakeia o RAID controller.  Pio logiko tha htan na arxiseis na
'xaneis blocks' apo fainomenika random arxeia.

> Ti tha mou legate na kanw gia na vrw pios ftaei gia to xasimw aftou
> tou arxeiou.

Den exo idea... upoti8etai pos to ext3 exei journalling akribos gia na
apofeugeis tetoia pragmata.  Kapoios pios sxetikos me to ext3 einai
kalutera na pei ti mporei na exei ginei.