View tape contents

Antonios Christofides A.Christofides at itia.ntua.gr
Thu Dec 5 15:22:01 EET 2002

> Exo ena tape, to opoio proerxetai apo Unix SCO systima kai thelo na do
> ta periexomena tou. To drive pou exo ego einai 12G eno i kasetta pu
> thelo na do einai 2G. Tha mporouse na me boithisei kapoios me tis
> entoles pou prepei na xrisimopoiiso! Euxaristo ek ton proteron!

(Αν κατάλαβα καλά έχεις drive DDS-3 (γνωστό και ως DAT24) και η κασέτα
σου είναι DDS-1 (γνωστό και ως DAT). Δεν νομίζω ότι θα μας απασχολήσει
πολύ αυτό, το drive σου μπορεί να διαβάσει και να γράψει DDS-1 χωρίς
διατυπώσεις.)

Αν δεν ξέρεις με ποιες εντολές έχει γραφτεί η κασέτα, δεν υπάρχει τρόπος
να το βρεις άλλος από το να κάνεις δοκιμές. Το πιο πιθανό είναι η κασέτα
να γράφτηκε με tar ή dump, οπότε θα πρέπει να διαβαστεί αντίστοιχα με
tar ή restore. (Και δυστυχώς δεν αρκεί να ξέρεις με ποιες εντολές
γράφτηκε, αλλά και με τι block size).

Για αρχή, δοκίμασε το εξής (αφού φυσικά ενεργοποιήσεις την προστασία
εγγραφής στην κασέτα, γιατί είναι εύκολο να κάνεις κοτσάνα):
  tar tvf /dev/nst0
(το /dev/nst0 είναι στο Linux, άλλα λειτουργικά έχουν διαφορετικά device
names).

Και επίσης:
  man tar
  man dump