H Voulh ton Ellhnwn ? (part 2)

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Aug 29 22:22:01 EEST 2002

On 2002-08-29 16:28 +0000, Dimitrios Kamenopoulos wrote:
> Πάντως για ηλεκτρονική φορολογική δήλωση/ΦΠΑ (δηλαδή για να σου
> πάρουν λεφτά :-) ) τα πάντα παίζουν με οτιδήποτε, μη σου πω και με
> w3m. Για ΙΚΑ από την άλλη, όλα είναι .doc.

Μη σου πώ ότι για να παραδώσεις τα αρχεία και να τα δεχτούν κιόλας
πρέπει να τα "φτιάξεις" με το δικό τους πρόγραμμα[1], και να
παραδώσεις τα εξής στο ΙΚΑ:

	1. Μια εκτύπωση της περιοδικής αναλυτικής δήλωσης (την οποία
	   για κάποιο ανεξήγητο λόγο την αποκαλεί ΠΔΑ το πρόγραμμα).

	2. Μια δήλωση με τα στοιχεία του εργοδότη σε εκτύπωση.

	3. Ένα αρχείο στο οποίο το πρόγραμμα έχει σώσει τα ίδια
	   δεδομένα με τα παραπάνω[5].

Βασικά, σαν μια quick and dirty λύση μοιάζει.  Τουλάχιστον το site του
ΙΚΑ μπορεί να έχει παντού .doc και .xls αρχεία, αλλά έχει ρε παιδί μου
ένα κατιτίς, ένα κάπως επαγγελματικό look and feel.

Τρομάζω στη σκέψη ότι κάποιοι το ονομάζουν όλο αυτό το συνοθήλευμα από
άσχετα πράγματα, "εισαγωγή τεχνολογίας".

- Γιώργος

[1] Ένα VisualBasic παπάρι[2] που στην version 1.3 ήταν 300 KB
    download, αλλά ξαφνικά στην version 1.4 έγινε 10,000 KB χωρίς
    προφανείς αλλαγές στο interface (π.χ. άχρηστες προσθήκες από
    φρου-φρου κι αρωματικά εικονίδια).

[2] Το οποίο απαιτεί να έχεις εκτυπωτή στο μηχάνημα, γιατί μόνο να
    τυπώσει ξέρει τα αρχεία εξόδου του[3], τα οποία παρακαλώ πρέπει να
    είναι τυπωμένα με Courier 10 pt, αλλιώς είναι εντελώς άχρηστα
    εφόσον στο ΙΚΑ θα στα γυρίσουν πίσω[7].

[3] Έτσι δεν μπορείς π.χ. να κάνεις "αποθήκευση"[4] το αποτέλεσμα, και
    να πας να το τυπώσεις σε άλλο μηχάνημα.  Όχι, όχι.  Η τεχνολογία
    δεν δουλεύει έτσι.  Εδώ κύριε πρέπει να έχεις τον εκτυπωτή, κι όχι
    όπου σου κατέβει εσένα! :P

[4] Δείτε όμως την κατινιά που του έκανα εγώ όταν χρειάστηκε να
    ασχοληθώ μαζί του[7], και θα δείτε πως να το ξεπεράσετε αυτό.

[5] Σε μια μορφή που μοιάζει να έχει βγει από card writer της
    δεκαετίας του '70 ή στην καλύτερη από πρόγραμμα σε Fortran, με
    fixed μεγέθους στήλες[6] και γραμμές που γίνονται parse ακόμα κι
    από ένα 15-χρονο που τώρα μαθαίνει Basic.

[6] Πώς είπατε;  XML;  Τι είναι αυτό, τρώγεται;

[7] Όταν χρειαστεί ποτέ να ασχοληθείτε με αυτή την μαλακία, βάλτε και
    το GSView στα Windows, εγκαταστήστε κι ένα PostScript printer με
    επιλογή να τυπώνει σε αρχείο αντί για εκτυπωτή (προτιμήστε κάτι
    παλιό και κλασικό στο μοντέλο του PS printer, όπως HP LaserJet
    III-SI, και ρυθμίστε το να βγάζει "portable output").  Κανονίστε
    τα πράγματα ώστε αυτός να είναι ο default printer, γιατί η αηδία
    αυτή στο "Print file" δεν έχει επιλογή σε τι εκτυπωτή και με τι
    ρυθμίσεις[8].  Μετά μπορείτε να πατάτε το "Print" στο πρόγραμμα
    του ΙΚΑ και να κάνετε όσες άσεμνες χειρονομίες θέλετε προς την
    κατεύθυνση του γραφείου της περιοχής σας.

[8] Προφανώς στα VisualBasic classes της Computer Practica δεν κάνουν
    τίποτα για "common dialogs" στα Windows.

--
FreeBSD: The Power to Serve -- http://www.FreeBSD.org