Mazi kai to leitourgiko - 8es de 8es.

sgk sgk at hellasnet.gr
Sun Apr 21 15:26:01 EEST 2002

Στις Πεμ 18 Απρ 2002 17:24, ο/η Al. Andreou έγραψε:

> Οι σχεδιαστές των περισσότερων φορητών έχουν στο μυαλό τους
> τα Windows, και πώς θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν Winware
> (Windows-only hardware) έτσι να ελαχιστοποιήσουν το κόστος.
>
> Ελάχιστοι φορητοί υπολογιστές (αν υπάρχει έστω και ένας, δηλαδή)
> θα παίξουν με εγκατάσταση Linux, χωρίς ιδιαίτερους drivers, ιδιαίτερα
> για τα modems. Φυσικά είναι και το πρόβλημα του ACPI.
>
> Αν κάποιος ψάχνει, πάντως, φορητό για Linux, του προτείνω τον
> Fujitsu-Siemens Amilo D (μοντέλο CY 23), το οποίο, απ'ό,τι βλέπω,
> παίζει με Linux πλήρως (το linmodem δουλεύει με driver της Lucent).

Συνάδελφοι,

1) Οι κατασκευαστές των Η/Υ είναι υποχρεωμένοι να δίνουν τα PC
χωρίς Λειτουργικό και δεν ενδιαφέρει τους καταναλωτές η τυχόν
συμφωνία τους με τη MICRO$OFT ή την ελαχιστοποίηση κοστους
μέσω μονολειτουργικού σχεδιασμού. Αν κατασκευάζουν  PC που
παίρνει μόνο DO$ / WINDOW$ ή κάρτες με DRIVERS μόνο για
WINDIOW$ τότε να το αναφέρουν ρητά στις τεχνικές προδιαγραφές
και στις διαφημίσεις των προϊόντων τους. Αν όμως δεν λένε τίποτα
τότε πρέπει να παρέχουν ότι ζητάει ο πελάτης.

2) Οι μεταπωλητές είναι υποχρεωμένοι να δίνουν οτι ζητάει ο πελάτης
και είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν και υποστήριξη για όλα τα
προϊόντα που πουλάνε έστω και τελείως βασική υποστήριξη. Ας
βάλουν και αυτοί το χέρι στην τσέπη λίγο και ας εκαπαιδεύσουν
ένα ή δύο άτομα στα εναλλακτικά λειτουργικά και ειδικά στο
LINUX (γιατι αυτό είναι ο βασικός αντίπαλος των WINDOW$). Στην
πραγματικότητα δεν θέλουν να επωμισθούν καθόλου κόστος
ελπίζοντας ότι οι πελάτες είναι λιγο-πολύ εξοικιωμένοι
με τα WINDOW$ και θα τους αφήσουν ήσυχους. Παίρνουν τα λεφτά
και περα βρέχει.

3) Το Ελληνικο Δημόσιο (σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σε άλλες χώρες
-Αργεντινή, Βραζιλία, Κεντρική Αμερική, Βόρεια Ευρώπη, Κίνα,
Ιαπωνία, κλπ) δεν προωθεί το LINUX και γενικά το GPL και
το OPEN SOURCE διότι οι Έλληνες πολιτικοί είναι άμεσα διαπλεκόμενοι
με τις τοπικές μεταπρατικές (στην ουσία αποθήκες)
κρατικοδίαιτες εταιρείες Πληροφορικής και μικρομάγαζα παραγωγής
εμπορικού λογισμικού για εσωτερική (ελληνική) κατανάλωση μόνο
 (βλέπε Λογιστηριο, Αποθήκες, Τιμολόγηση, Μισθοδοσία και
έτερον ουδέν). Οι εταιρείες λοιπόν αυτές θέλουν
να πουλάνε μόνο ότι είναι εύκολο για αυτές και δεν θέλουν να
επενδύσουν ούτε ένα ΕΥΡΩ σε ανθρώπινο δυναμικό για καλύτερα
περιβάλλοντα (πχ LINUX, κλπ) γι' αυτό και το μόνο Λειτουργικό
Server στο Δημόσιο είναι WINDOW$ NT και πλατφόρμα SQL Server ή Access. Στα
μεγαλύτερα συστήματα κυριαρχεί βασικά η ORACLE (άλλη γάγγραινα).

4) Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα εγκατάστασης LINUX σε LAPTOP.
Προσωπικά έχω εγκαταστήσει κατά καιρούς για λόγους δοκιμής
5 ή 6 διαφορετικές διανομές σε 4 διαφορετικά LAPTOP.
Έχω εγκαταστήσει REDHAT, MANDRAKE, SuSE, CALDERA, ICEPACK,
PEANUT κλπ σε COMPAQ, SIEMENS, ASUS και TOSHIBA laptops.
Το μόνο που μου δημιούργησε κάποιο πρόβλημα ήταν το TOSHIBA 4230
που είχε μια ειδική κάρτα οθόνης (Savage MX / IX) και αναγκάστηκα
να κατεβάσω driver απο το Internet. Οι τελευταίες εκδόσεις όμως με
τους καταπληκτικούς Installers τα βρίσκουν όλα μόνες τους, μέχρι
και την άλλη π....τιά των κατασκευαστών, τα WINMODEM$ !

Αυτά !