Ελληνικό LaTeX (?!)

drcypher drcypher at hack.gr
Fri Apr 19 23:50:02 EEST 2002

Γεια!
  Εδώ και μια εβδομάδα παλεύω με το TeX/LaTeX, και συγκεκριμένα με τα
ελληνικά. Ομολογώ πως γίνεται ένας χαμός. Αλλά αυτό δε θα έπρεπε να
ξαφνιάσει κάποιον που γνωρίζει το γενικότερο μπάχαλο με τα ελληνικά.
Έτσι, τελικά ανακάλυψα ότι υπάρχουν πακέτα ελληνικών γραμμένα για χρήση
κατά προτίμηση από το DOS, άλλα για UNIX, άλλα δούλευαν με την παλιά
έκδοση του LaTeX και άλλα ίσως δουλεύουν με την καινούρια. Βρήκα παντού
αναφορές σε δυο-τρια (από ό,τι κατάλαβα από την επανάληψη των δυο
ονομάτων standard) πακέτα τα οποία υπάρχουν κομματιασμένα από δω και από
κει, ακόμα και στο CTAN, αλλά ολόκληρα ως πακέτα, παρόλο που υπάρχουν
και στο magaz (τεύχος 5 μου φαίνεται) φαίνεται πως πρόκειται για dead
links.
  Ουφ. Η παραπάνω παράγραφος ενδέχεται να περιέχει ασάφειες, προϊόν της
σύγχυσης που μου έχει προκαλέσει η κατάσταση. Συνοψίζοντας, θα ήθελα να
ρωτήσω:
1. Υπάρχει τελικά υποστήριξη ελληνικών (και στο κείμενο και στο
μαθηματικό μέρος ενός κειμένου latex) και μάλιστα με iso8859-7 και όχι
μόνο με greeklish?
2. Γίνεται σε αυτό το κείμενο να γράφω ΚΑΙ αγγλικά ΚΑΙ ελληνικά;
3. Αν όλα αυτά τα άγια που περιγράφω παραπάνω γίνονται, γίνονται για το
LaTeX 2ε που, όπως διαπίστωσα, έχω;
4. Υπάρχει ελληνικός/ξενόγλωσσος tutorial για την εγκατάσταση του LaTeX
και της πολυγλωσσικής υποστήριξης, και μάλιστα γραμμένος/ανανεωμένος τα
τελευταία 5 χρόνια; Υπάρχει σελίδα του babel?
5. Έχει κανείς κανένα απλό δείγμα ανάμικτων ελληνικών αγγλικών, με κανά
δυο εξισώσεις με ελληνικό κείμενο μέσα;
6. Μιας και είμαι ακόμα πολύ καινούριος και προλαβαίνω, μήπως είναι
καλύτερα να στραφώ προς το TeX? Από ό,τι είδα είναι πιο low-level, αλλά
το θέμα είναι πιο είναι πιο εύκολο/παραγωγικό.

Συγγνώμη για το ύφος, αλλά πρέπει σιγά σιγά να αρχίζω να γράφω κάτι
εργασίες για τη σχολή και ελπίζω μέσα στις 3 εβδομάδες διωρίας να
προλάβω να κάνω αυτό το πράμα να δουλέψει :-)

--
Doctor Cypher, C/C++ Wanna-Be Coder
[http://www.hack.gr/users/drcypher]