Mazi kai to leitourgiko - 8es de 8es.

Dimitrios Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Thu Apr 18 01:10:01 EEST 2002

On Wednesday 17 April 2002 03:43, Konstantinos Christidis wrote:
> Σκέφτομαι ν'αγοράσω ένα φορητό υπολογιστή κι έτσι πήγα χθες μια βόλτα από
> το
 "Πλαίσιο" για να συκρίνω τιμές και χαρακτηριστικά. Σε όλα τα ταμπελάκια
> δίπλα από κάθε υπολογιστή, έλεγε ότι είναι εγκατεστημένα τα Windows XP.
> Ρώτησα τον πωλητή αν είναι δυνατόν να αγοράσω τον υπολογιστή χωρίς το
> λειτουργικό, γιατί χρησιμοποιώ Linux και αφού μου απάντησε κατηγορηματικά
> "όχι, όχι, τα δίνουμε μαζί", σηκώθηκα κι έφυγα.
Εμένα η περίπτωση ήταν χειρότερη. Μου είπε ότι:
-Δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να τρέχει Linux. Όταν του είπα ότι για τη
δουλειά μου (embedded εφαρμογές και τέτοια) το μόνο που θέλω είναι να δουλεύει
η σειριακή πόρτα, μου είπε ότι "δεν υπάρχουν πλέον φορητά με σειριακή πόρτα".
-Αν θέλω να βγάλω τα XP θα πρέπει να πάω στην αντιπροσωπεία.
-Αν θέλω να τα (ξανα)εγκαταστήσω αυτά ή άλλη έκδοση των Win θα πρέπει να πάω
στην αντιπροσωπεία γιατί το CD δεν περιλαμβάνεται.
-Μπορώ αν θέλω να βάλω linux μόνος μου, αλλά χάνω την εγγύηση (!!!)
-Τα παραπάνω ισχύουν για όλα τα φορητά.
Όλα αυτά με ένα υφάκι "τι το θες το φορητό ρε κακομοίρη;", λες και είχα πάει
να σπάσω πλάκα και όχι με 2000 ευρώ στην τσέπη.
Τελικά πήρα ένα μεταχειρισμένο από φίλο μου (πιο οικονομικό και κάνει τη
δουλειά που θέλω), ο οποίος όμως μου είπε τα εξής:
-Κι αυτός είχε ζητήσει από την αντιπροσωπεία ένα κατάλληλο linux, αλλά του
είπαν "δεν έχουμε, βρείτε κάτι εσείς" και σίγουρα όχι "θα χάσετε την
εγγύηση!". Επίσης τους έβαλε να του δώσουν το CD των Windows 98 SE, με λίγη
πίεση είναι η αλήθεια. Από εκεί και πέρα, όταν "ξεψάρωσε" έβαλε μόνος του
SuSE 7.3 σε dual boot με Win98SE και κανένα παράπονο δεν υπήρξε από την
αντιπροσωπεία.
Με λίγα λόγια, η συγκεκριμένη ψαρωτική πολιτική είναι μάλλον αποκλειστική του
Πλαισίου, μη σου πω του εν λόγω πωλητή. Αν πας σε άλλο μαγαζί, ή ίσως και απ'
ευθείας στην αντιπροσωπεία, θα διαπιστώσεις πως τα πράγματα είναι καλύτερα.