Mazi kai to leitourgiko - 8es de 8es.

Konstantinos Christidis kostas at yoink.com
Wed Apr 17 03:44:01 EEST 2002

Σκέφτομαι ν'αγοράσω ένα φορητό υπολογιστή κι έτσι πήγα χθες μια βόλτα από το
"Πλαίσιο" για να συκρίνω τιμές και χαρακτηριστικά. Σε όλα τα ταμπελάκια
δίπλα από κάθε υπολογιστή, έλεγε ότι είναι εγκατεστημένα τα Windows XP.
Ρώτησα τον πωλητή αν είναι δυνατόν να αγοράσω τον υπολογιστή χωρίς το
λειτουργικό, γιατί χρησιμοποιώ Linux και αφού μου απάντησε κατηγορηματικά
"όχι, όχι, τα δίνουμε μαζί", σηκώθηκα κι έφυγα.

Αν δεν απατώμαι, είχα διαβάσει πριν απο κανά-δυό χρόνια για κάποιους (στην
Αμερική;) που κουβάλησαν τους υπολογιστές τους πίσω στο κατάστημα από το
οποίο τους αγόρασαν και απαίτησαν απεγκατάσταση των Windows από τα
μηχανήματα τους. Το πέτυχαν και μάλιστα είχαν και επιστροφή χρημάτων.

Αυτό το "τα δίνουμε μαζί" που μου είπε ο αγενής υπάλληλος, μου ακούγεται
τραγικό. Δηλαδή τι; Πρέπει σώνει και καλά να τα βάλω τα XP; Και γι'αυτό
ρωτώ: έχω δικαίωμα να ζητήσω να μη μου δώσουν τα XP μαζί με το μηχάνημα; (αν
ναι, έχω δικαίωμα σε μείωση τιμής/επιστροφή χρημάτων;)

Η λέξη κλειδί εδώ είναι "δικαίωμα". Δηλαδή ρωτώ να μάθω αν είμαι (νομικά)
κατοχυρωμένος-καλυμμένος για μια τέτοια διεκδίκηση.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια,
Κωνσταντίνος