Off topic : νέα ήθη?

Theo Bebekis bebekis at otenet.gr
Thu Sep 13 13:54:00 EEST 2001

Γειά σε όλους

εχω την αίσθηση ότι όσο περνούν τα χρόνια
ζω/ζούμε έναν εκβαρβαρισμό στο ιντερνετ
(mailing lists, news groups, chats).

Θυμάμαι μερικά χρόνια πριν, και παρακαλώ
ας με διορθώσουν οι παλαιότεροι αν κάνω
λάθος, ότι υπήρχε ένας ενθουσιασμός και
μια ευγένεια διάχυτη και ανάμεικτη με
πνεύμα αλληλοβοήθειας και συνεργασίας.
Σαν να χτιζόταν ένας καινούριος κόσμος.

Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον δημιουργήθηκαν
projects χρήσιμα για πολλούς ανθρώπους
και τελεσφόρησαν προσπάθειες σαν την
συγγραφή του Linux. That was the spirit.

Τώρα διαπιστώνω, όσο περνάει ο καιρός,
μια εισβολή κακοήθειας και βαρβαρότητας.

Λέξεις και έννοιες όπως ευγένεια, συνεργασία,
αλληλοκατανόηση, αντικαθιστούνται από την
απρέπεια, την επίδειξη, την κακοήθεια, την
επίθεση.

Αναρωτιέμαι ποιοί να είναι αυτοί οι νέοι χρήστες
που αλλάζουν με τέτοιο τρόπο την ποιοτική
σύσταση του πληρώματος στο ιντερνετ.

Ποια είναι η προέλευσή τους, το μορφωτικό τους
επίπεδο, η ηλικία τους, το περιβάλλον που ζουν,
το σχολείο που πήγαν και οι εμπειρίες τους, ακόμη
και οι προθέσεις τους αν έχουν τέτοιες.

Είναι νέοι και στην ηλικία? Αν ναι τότε
θα έλεγα ότι κάτι τέτοιο δεν είναι ευοίωνο.

Συμφωνώ να καταργήσουμε τους κανόνες καλής
ιντερνετικής συμπεριφοράς αν κρίνουμε ότι
δεν τους έχουμε πλέον ανάγκη. Είναι όμως έτσι?

Και που θα οδηγηθούν fori σαν αυτό αν συμβεί
κάτι τέτοιο? Σε μια επικοινωνία τύπου
φαρ ουέστ που θα δυσκολέψει την συνεργασία
και την αλληλοβοήθεια.

Νομίζω ότι δεν είναι ευθύνη μόνο του moderator
αλλά και όλων μας το να κρατήσουμε το επίπεδο,
της επικοινωνίας τουλάχιστον αν όχι και το τεχνικό,
ψηλά.

Και μια παρατήρηση που έχει να κάνει λίγο
και με την λεγόμενη "κατάρα της φυλής" :
συμμετέχω σε πολλές αγγλόφωνες λίστες προγραμματιστών
και σε διάφορα εθελοντικά project.
Δεν έχω διαπιστώσει ανάλογη "φαγωμάρα" εκεί
τουλάχιστον στον βαθμό που τη βλέπω στο
"ελληνικό" ιντερνετ. Και με θλίβει...
Πιστεύω ότι είναι άδικο απέναντι στους
εαυτούς μας να ενεργούμε έτσι.

Είμαστε "πολύ ωραίοι" και δεν πρέπει να επιτρέψουμε
το κακό κομμάτι (του ευατού) μας να μας χαρακτηρίσει...

Να με συγχωρείτε για το off topic
και ειλικρινά συγνώμη αν έθιξα κάποιον
με τα παραπάνω.

Θόδωρος