install-mbr vs lilo

Vasilis Vasaitis vasilis at ctima.uma.es
Mon Oct 29 11:50:01 EET 2001

Giorgos Pallas wrote:

> [...]
> o vasaitis yparxoun dyo katigories linuxadwn, autoi pou einai kollimenoi me
> to debian, kai autoi pou... den to exoun dokimasei akoma :-), egkathistw
> loipon, kai epeidi apo ti boot disketa ekane 5 lepta me to roloi na
> fortwsei, eipa na paiksw me lilo. Dokimasa merika pramatakia, den epeaiksan,
> kai eipa na dokimasw auto pou eixa dei mia fora na xrisimopoiei o vasaitis,
> to install-mbr. Auto yparxei mono sto debian i einai i entypwsi mou;
>   Na min ta polylogw, katestrepsa anepanorthwta(?) to mbr tou hda, ta
> windows den fortwnoun pia, kai to linux mono apo ti disketa...einai ontws

   Από την περιγραφή σου λείπουν πολλές πληροφορίες. Για παράδειγμα, πού
ακριβώς εγκατέστησες τον ειδικό MBR του Debian; Επίσης, τι ακριβώς
συμβαίνει κατά την εκκίνηση του συστήματος; Έχω την εντύπωση ότι το
πρόβλημα μάλλον θα είναι κάτι πολύ απλό, αρκεί να έχεις μια καλή γνώση
του πώς δουλεύουν τα partitions (και να έχεις διαβάσει διεξοδικά το
documentation του LILO - hint hint).

> anepanorthwto; dokimasa merika klassika, opws apo dos, fdisk /mbr alla,
> tipota...to mixanima epimenei na exei ton loader tou install-mbr...
> entwmetaksy kathe diskos exei to diko tou mbr ;

   Μα και βέβαια.

> en oligois, to swsto tha itan na exei egkatastathei to lilo sto mbr tou hda
> kai eite na fortwnei ta win apo /dev/hda1 eite to linux apo /dev/hdc1 ;;

   Ναι, στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι μάλλον η καλύτερη λύση, εκτός
αν υπάρχει extended partition στο /dev/hda, οπότε καλύτερα να βάλεις τον
LILO εκεί.

> to boot record tou /dev/hda1 paei gia panta;;;
> einai dynato na to diegrapsa (an nai, ftiaxnetai;;)  kai na theloun
> epanegkatastasi ta windoze tou;;; ...oime...

   Ακόμα και αν κατάφερες όντως να διαγράψεις τον boot sector του
/dev/hda1, υπάρχει backup· δες π.χ. στο:

http://lists.hellug.gr/pipermail/linux-greek-users/2000-December/090578.html

> gpall
> ps. apo to cfdisk mporeis na theseis se ena disko se kapoia partition tin
> Bootable flag. sti sygkekrimeni periptwsi i bootable flag tha prepei na
> einai mono ston hda ;

   Ερμ, αυτό εξαρτάται από τον boot loader...

--
Vasilis Vasaitis
vasilis at ctima.uma.es