Πολλαπλοί λογαριασμοί e-mail

E.A.Neonakis (PPC Linoperamata Power Station) neonakis at aislino.dei.gr
Thu Oct 11 13:02:01 EEST 2001

Sotiris Rentoulis wrote:

>3ον) Το σημαντικότερο τώρα: Αν έχουμε μια dial-up ISDN σύνδεση με δυναμική
>        IP διεύθυνση (λέγε με OTEnet) και ένα λογαριασμό χρήστη (κατά τα γνωστά:
>        someone at otenet.gr), είναι δυνατόν στήνοντας ένα μηχάνημα με Linux, να
>        μπορέσω να δημιουργήσω "άπειρους" λογαριασμούς e-mail για τους χρήστες
>        του τοπικού μου δικτύου (του στυλ: kapoios at kapou.gr) και αυτοί να μπορούν
>        να παίρνουν το e-mail τους μέσω διαφόρων (κυρίως Windows) e-mail clients;

Εχω κάνει κάτι σχετικό και ξέρω ότι αυτό που θα πώ δουλεύει, πιθανώς να
υπάρχει κι άλλος τρόπος:
Για να έχεις mails της μορφής kapoios at kapou.gr πρέπει:

    * Nα υπάρχει nameserver που να καταλαβαίνει το domain kapou.gr , που
      σημαίνει ότι πρέπει να κάνεις registration αυτό το domain, και να
      πείσεις τον ληξίαρχο γι αυτό το domain να υπάρχει μόνο το MX record.
    * Μετά πρέπει να βρείς τον administrator ενός mail server και να τον
      πείσεις να δέχεται όλα τα μηνύματα για το domain kapou at gr και να
      τα προωθεί στο someone at otenet.gr .

    * Να στήσεις ένα linux να τρέχεις σ'αυτό το fetchmail και να το
      στήσεις έτσι ώστε να μοιράζει το mail στους τοπικούς χρήστες.

Ολα τα παραπάνω γίνονται από τεχνική άποψη, και εάν η εταιρεία έχει ήδη
κάνει registration το domain name και τρέχει name server και mail server
(όπως στην δική μας περίπτωση) όλα είναι απλά. Αν όχι ίσως είναι
καλύτερα να πάρεις μια static ip σύνδεση οπότε  όλα αυτά είναι στο πακέτο.
Αν για λόγους οικονομικούς πρέπει να παραμείνεις σε dynamic ip υπάρχει
και η δυνατότητα  να χρησιμοποιήσεις διευθύνσεις της μορφής
someone+localname at otenet.gr.  Διευθύνσεις αυτής της μορφής προβλέπονται
από το RFC και αναφέρονται στην τεκμηρίωση του sendmail αλλά φυσικά
μπορεί η Microsoft κάποια στιγμή να τις κόψει από τα δικά της προϊόντα.
Αν ακολουθήσεις αυτόν τον δρόμο δεν χρειάζεται να διαπραγματευθείς με
κανένα, απλά στο linux θα στήσεις το procmail έτσι ώστε να προωθεί τα
μηνύματα στον τελικό παραλήπτη ανάλογα με το localname.
Ευχαρίστως να δώσω περεταίρω διευκρινίσεις αν χρειάζονται.

Ε.Α.Νεονάκις

Υ.Γ. Δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό να παρατηρήσω ότι δεν
χρειάζεται κάν να κάνεις recompilation τον πυρήνα. Εχω linux από την
έκδοση 0.96 και δέν έχω χρειαστεί ποτέ κάτι τέτοιο. Το έκανα μόνο μιά
φορά χάριν παιδιάς