C++

NKanellopoulos nkan at profile.gr
Tue Oct 9 17:02:01 EEST 2001

Η γνώμη μου είναι ότι προτιμότερο είναι να αρχίσει κανείς από την C.
Αφού μάθει C και την χρησιμοποιήσει, θα  ωφεληθεί κανείς από το ότι η C ως
σχετικά low level γλώσσα σε αφήνει να προσεγγίσεις το hardware, και έτσι
αποκτάς βασικές γνώσεις που πολλοί προγραμματιστές αγνοούν.

Καθώς θα δουλεύει με την C θα δει και κάποιους από τους περιορισμούς της.
Τότε είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσει κάποιος με την C++, με τον
συγκεκριμένο
στόχο ότι πάει να μάθει μια γλώσσα για να ξεπεράσει τους περιορισμούς τής
C και να εφαρμόσει μια συγκεκριμένη μεθοδολογία. Αυτό θα οδηγήσει σε
επίγνωση του για ποιο λόγο κάνει ό,τι κάνει. Για ποιο λόγο υπάρχουν στην C++
πράγματα που δεν υπάρχουν στην C  (υπόδειξη: Β. Stroustrup, The C++
programming
language, 3η έκδοση).

To πιο σημαντικό όμως είναι το πώς θα μάθει κανείς C ή C++. Σίγουρα
διαβάζοντας ένα
tutorial 5 σελίδων, δεν θα καταλάβεις τα πώς και τα γιατί της C++. Ούτε θα
σου
είναι χρήσιμη η C++ σε πρόγραμμα 300 γραμμών. Ούτως ή άλλως εκεί C θα
γράψεις, οπότε ας την ξέρεις. Εγώ ξεκίνησα με C++ και διάβασα κάποια στιγμή
το κλασικό βιβλίο για την C για να μάθω τί υπάρχει μόνο στην C++ και τι
υπάρχει και
στις δύο γλώσσες. Φυσικά, η C είναι ειδικά χρήσιμη στο Linux, με τόνους
διαθέσιμου
κώδικα σε C.
Αντίθετα με ότι μπορεί να νομίζει κανείς αρχικά, ξεκινώντας από την C++ δεν
θα καταλήξεις
να ξέρεις ικανοποιητικά *και* την C.

Νίκος Κανελλόπουλος