Πολλαπλοί λογαριασμοί e-mail

Giorgos Keramidas charon at labs.gr
Fri Oct 5 15:43:12 EEST 2001

Γεια σου Σωτήρη,

Sotiris Rentoulis <spakae at otenet.gr> wrote:
>  Αγαπητοί φίλοι,
>
> 1ον) Μην αρχίζετε να βρίζετε επειδή γράφω αυτό το γράμμα στο Outlook ;-)

Κανένας λόγος για βρίσιμο.  Το Outlook σου έγραψε ένα από τα πιο
όμορφα Outlook-generated email που έχω δει.  Είναι plain text, έχει
και wrapping στις παραγράφους του.

> 2ον) Ευχαριστώ για το βρίσιμο που ξέρω ότι θα μου ρίξετε, παρόλο το (1).

Πάλι διαφωνώ :P

Συνέχισε στα email σου να χρησιμοποιείς μόνο ASCII κείμενο, να γράφεις
με στυλ που η μια παράγραφος ξεχωρίζει εύκολα από την άλλη και δεν
είναι όλο το κείμενο σε μια γραμμή, και κανείς δεν θα έχει δικαίωμα να
σε βρίσει.

> [...]
>      IP διεύθυνση (λέγε με OTEnet) και ένα λογαριασμό χρήστη (κατά
>      τα γνωστά: someone at otenet.gr), είναι δυνατόν στήνοντας ένα
>      μηχάνημα με Linux, να μπορέσω να δημιουργήσω "άπειρους"
>      λογαριασμούς e-mail για τους χρήστες του τοπικού μου δικτύου
>      (του στυλ: kapoios at kapou.gr) και αυτοί να μπορούν να παίρνουν
>      το e-mail τους μέσω διαφόρων (κυρίως Windows) e-mail clients;

> 4ον) Αν η απάντηση στο (3ον) είναι ΝΑΙ, ποιες είναι οι προϋποθέσεις και τα
>      προγράμματα που χρειάζομαι για να γίνει αυτό; Κάθε παραπομπή
>      ευπρόσδεκτη (ελεήστε τω φτωχώ -- τω πνεύματι).

Για να κάνεις κάτι σαν αυτό που θέλεις χρειάζεται να ξέρεις τι
software χρησιμοποιεί ο provider σου για MTA.  Αυτό θα δεις σε τι
χρησιμεύει αν σου δείξω τα εξής:

    $ echo hear this | mail -s 'here boy' charon at hell.gr
    $ echo it works | mail -s 'my goodness' charon+something at hell.gr

Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα (το @hell.gr είναι το fake-domain που έχω
δώσει σαν όνομα στο μηχάνημά μου), στο INBOX μου είδα τα εξής email:

.-----

+----
| Date: Fri, 5 Oct 2001 15:09:28 +0300 (EEST)
| From: Giorgos Keramidas <charon at labs.gr>
| To: charon+something at hell.gr
| Subject: my goodness
|
| it works

`----

Στο Sendmail μπορείς να στείλεις email σε κάποιον που έχει τη
διεύθυνση charon at hell.gr είτε στο charon at hell.gr είτε στο
charon+suffix at hell.gr.  Αφού δοκιμάσει να το κάνει deliver sto
charon+suffix (που φυσικά δεν υπάρχει) θα δοκιμάσει να βγάλει το "+"
και το suffix και να το κάνει deliver στο charon.

Παρατήρησε στα παραπάνω email όμως ότι στο To: header φαίνεται σε
ποιον απευ8ύνεται το μήνυμα.

Δεν είμαι σίγουρος αν το OTEnet στο Sendmail του επιτρέπει την χρήση
των + στις διευθύνσεις του τύπου user at otenet.gr, αλλά μπορείς πάντα να
δοκιμάσεις το παρακάτω:

Διάλεξε ένα μοναδικό suffix για κάθε χρήστη που θες να παίρνει email
μέσα από αυτό το λογαριασμό, και φτιάξε στο μηχάνημά σου ένα
λογαριασμό για κάθε τέτοιο χρήστη (κάπου πρέπει να έχουν ένα δικό τους
mailbox, και στον δικό τους τοπικό λογαριασμό είναι μια καλή ιδέα).
Για παράδειγμα, αν έχεις δυο χρήστες, τους `john' και `jane', και θες
να παίρνουν και οι δυο email μέσω του λογαριασμού που έχεις στο OTEnet
με όνομα χρήστη `sakis' και email address <sakis at otenet.gr> πρέπει να
φτιάξεις τρεις λογαριασμούς:

    sakis               <= mail filter λογαριασμός
    john                <= προσωπικός λογαριασμός του john
    jane                <= προσωπικός λογαριασμός της jane

Στο /home/sakis θα πας και θα φτιάξεις ένα κατάλληλο .fetchmailrc για
να κάνει POP τα email από OTEnet και να τα κάνει deliver στον χρήστη
`sakis' του τοπικού Sendmail.  Με ένα κατάλληλο .forward αρχείο στο
/home/sakis θα περνάς όλα τα εισερχόμενα email από το procmail:

    sakis> cat .forward
    |/usr/local/bin/procmail

Τέλος στο procmailrc του sakis, θα πας και θα κάνεις filter με βάση το
`To:|Cc:' header τα email στέλνοντας όσα χρειάζεται στον κατάλληλο
τοπικό λογαριασμό:

    sakis> cat .procmailrc

    DEFAULT=$HOME/Mailbox

    :0 Hc
    * ^TO.*sakis+john@
    ! john at localhost

    :0 Hc
    * ^TO.*sakis+jane@
    ! jane at localhost

    :0 H
    * ^TO.*sakis+.*@
    Mailbox.invalid

Οι χρήστες `john' και `jane' δεν χρειάζεται να ξέρουν τον κωδικό του
λογαριασμού `sakis', αφού έχουν τον δικό τους προσωπικό λογαριασμό.
Από τον δικό του λογαριασμό κάνει POP ο καθένας (αφού στήσεις κάποιο
POP3 server στο μηχάνημα σου).  Στο mail client τους έχουν δηλώσει σαν
`From' διεύθυνση την δική του ο καθένας:

    sakis+john at otenet.gr        <= αυτό έχει ο john στο from του
    sakis+jane at otenet.gr        <= αυτό έχει η jane στο from της

Ορίστε.  Έχεις μια λύση.  Δεν είναι τέλεια, και σίγουρα αν το
βασανίσεις λίγο θα βρείς μάλλον κάποιο πρόβλημα, λιγότερο ή
περισσότερο σοβαρό, γιατί το να έχεις ένα λογαριασμό και να προσπαθείς
να φτιάξεις πολλά sub-accounts είναι ολίγον τι μανίκι.

-giorgos