"Swapping considered harmful" considered harmful (was: Re: i malakia me to onoma mandrake 8.1)

DJ Art djart at linux.gr
Wed Oct 3 02:12:01 EEST 2001

On Wednesday 03 October 2001 01:18, Giorgos Keramidas wrote:

> Super cool :-)
>
> Αυτό είναι όντως πανέμορφο.  Αν όντως το mozilla κάνει εκτεταμένη
> χρήση shared libraries όπως έκαναν παλιότερες εκδόσεις του που είχα
> δει, είναι πραγματικά πανέμορφο.  Σημαίνει πως ένα μεγάλο ποσοστό από
> αυτή τη μνήμη είναι shared.  Αλλά ακόμα και να μην ήταν, 4 Mb μνήμης
> για ένα πρόγραμμα με τις δυνατότητες του mozilla δεν είναι καθόλου
> υπερβολική απαίτηση.

Χε, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Καταρχάς όπως έγραψα και πιο πάνω, το
mem usage ήταν 213 MB και όχι 320. Και επίσης, όχι, δεν έχει νόημα η
διαίρεση 213/80, καθώς εκτός από τα 80 mozilla είχα ανοιχτό το kde 2.2,
μια κονσόλα για να τρέξω free, και το gimp (για να πάρω το screenshot ;)

ο mozilla δεν χρησιμοποιεί (213-x)/80 MB RAM  αν ανοίξεις ένα ή 2
παράθυρα (ανά παράθυρο), αλλά κάνοντας ps ανακάλυψα πως υπήρχαν μόνο 5
processes με το όνομα mozilla-bin και αν εγώ από κει και πέρα συνέχιζα
να ανοίγω mozillaz, αυτές οι processes δεν αυξάνονταν.

> Αυτό δεν είναι κακό γενικά.  Με το ``αυτό'' εννοώ την
> ``καταχρηστική'' όπως την ονομάζεις χρήση της δευτερεύουσας μνήμης
> (swap) για να ελευθερωθεί περισσότερος χώρος στην κύρια μνήμη.  Αν
> ανοίξεις 80 παράθυρα mozilla και τα αφήσεις idle για πάνω από κάποιο
> λογικό όριο, έχει πολύ νόημα να τα πετάξεις όπως είναι στο swap και
> να τα αφήσεις εκεί μέχρι να χρειαστούν πάλι (αν ποτέ γίνει κιόλας
> κάτι τέτοιο).
>
> Έχει νόημα, γιατί αν έχεις 80 mozillas να τρέχουν και να σου πιάνουν
> 320 Mb από τη μνήμη σου,

ξαναδιορθώνω, μιλάμε για 213 ΜΒ από τα συνολικά 320, δηλαδή 33% free
RAM.

>  Αυτά τα 320 Mb θα μπορούσες όμως να τα είχες κάνει
> filesystem buffers και caches, να είχες φορτώσει κάποια άλλα
> προγράμματα στη μνήμη τους και να έκανες χίλια άλλα δυο χρήσιμα
> πράγματα.

Νομίζω αυτό που λέω ακριβώς από πάνω, αντιστρέφει αυτό που λές. όλη η
υπόλοιπη RAM ήταν cached και buffered.

> Επειδή για να αποφύγεις με θρησκευτικό ζήλο το swapping
> όμως κράτησες τους mozilles στη μνήμη, έχασες την ευκαιρία.
>
> Swap is good!  Απλά πρέπει να το χρησιμοποιείς με συνετό τρόπο.

Στις προηγούμενες εκδόσεις 2.4 χωρίς καν να γίνει ολόκληρη η μνήμη
buffered, γινόταν χρήση swap. Αυτό εγώ εννοώ σαν "κατάχρηση".

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering