Unix network troubleshooting και καλό κρασί

Antonis Kanavouras ankan at med.auth.gr
Mon Nov 12 13:56:00 EET 2001

Σκεφτείτε

Ma ayto akrivws einai to kako. Oti  mia merikh apanthsh lynei endexomenws to
trexon provlhma alla den se kanei ka8olou ikanotero na lyseis to amesws
epomeno. Oute kan ikanotero na elix8eis apo monos sou wste na vreis pws 8a
to lyseis psaxnontas gia resources sto diktyo. Den egka8istantai kan merika
aparaithta antanaklastika opws px to na grafeis "man ping" h "man dig". Alla
gia na milhsoume kai ligo pio afhrhmena:

Yparxei mia seira leitourgikwn gia thn x86 platforma (ta perivohta MS Win9x)
opou ws epi to pleiston ta pragmata ginontai apo mona tous kai -pragmatika-
den xreiazetai na xerei kaneis pws. Kalyptoun tis anagkes twn perissoterwn
aplwn xrhstwn pou aplws 8eloun na kanoun th douleia tous kai oxi na ginoun
administrators, yparxei  af8ono software, exoun to pio eyxrhsto GUI pou
yparxei (pros to paron toulaxiston) kai ta kollhmata tous gia ta opoia toso
ta kakologoume den einai da kai toso tragiko fainomeno, idiws an
egkatasta8oun kai settaristoun swsta. E, ki ama kollhsei kammia fora den
xalase ki o kosmos (gia ton aplo xrhsth milame panta), kaneis ena cold
reboot kai synexizeis.

Ta diafora UNIX clones twra (ek twn opoiwn to Linux exei ginei ths modos)
einai mias allhs filosofias. Sou dinoun th dynatothta na kaneis poly
perissotera pragmata apo ayta pou 8elei na kanei o aplos xrhsths me to
timhma (epeidh to idio den mporei fysika na xerei ti 8eleis na kaneis esy)
na prepei na ta ry8miseis ola monos sou, na ta kopseis kai na ta rapseis
stis anagkes sou. Gia na ta kaneis omws ola ayta e, to kerato mou, prepei na
xereis mpolika pragmata gia to DNS epi paradeigmati. Kai oxi *sto
peripou*... Ofeileis na ma8eis ti ry8mizei to resolv.conf kai to
nsswitch.conf ti kanei h dig kai h nslookup kai h host kai h ping kai kai
kai.... Ofeileis na vgazeis ta matia sou sto termatiko diavazontas man kai
info pages, ofeileis na diavazeis HOWTOs, ofeileis na diavazeis vivlia.
Varia h kalogerikh...

An kapoios den xreiazetai na ta xerei ola ayta, den xreiazetai na xerei
vasikes arxes twn diktyakwn prwtokolwn, den xreiazetai na xerei stoixeiwdws
ligaki programmatismo (estw ligo bash scripting) kai polla alla wn estin men
ari8mos alla einai ligo megalos e tote DEN XREIAZETAI ENA UNIX sto mhxanaki
tou. As mhn to valei. Kai den einai epixeirhma oti einai dwrean. Na dwsei ta
LIGA (nai einai liga) lefta pou zhtaei h Microsoft kai na kanei th zwh tou
eykolh. Den einai ntroph. Oute to UNIX einai magkia apo mono tou.