partition problem (emergency ??)

DJ Art djart at linux.gr
Sun Nov 4 16:00:12 EET 2001

On Sunday 04 November 2001 01:32, Noen wrote:

> Eutiaksa pou lete me prosoxi kai sinesi ta partitions gia ton 40ari
> quantum mou oste na pernei mpolika leitourgika sistimata.

Αυτή εδώ η φράση χωράει πολλή συζήτηση. (θα την κάνω στο τέλος).

> primary,1 extended) kai itan proformarismeno apo to linux os DOS
> Partition.

DOS partition ??? Με ποιό πρόγραμμα το έκανες ?? Δεν το έκανες με το
fdisk ?

Τέλος πάντων, θα ανοίξεις το fdisk (του Linux προφανώς) και θα πάς να
κάνεις change a partition's system id. (μετά πάτα L για να σου βγάλει
όλους τους τύπους). Ο τύπος που πρέπει να διαλέξεις είναι:
Win95 FAT32 (LBA).

> Min
> anoikso ton diskeditor kai dialiso to disko, k(x)rima einai :)

Και εδώ η συζήτηση που λέγαμε. Μάλλον αυτό το τελευταίο δεν είναι κρίμα
να το κάνεις, ένα ακόμα repartitioning θα ήταν καλό.

Καταρχάς, μπαίνουν τα Windows σε logical partition ?? Μου φαίνεται
χλωμό. Αν θυμάμαι καλά, απαιτούν primary partition (όχι σώνει και καλά
το 1ο primary, αλλά κάποιο primary).

Από τη στιγμή που θές να φτιάξεις partitions με προσοχή και σύνεση για
να βάλεις μελλοντικά πολλά λειτουργικά, αυτό που έχεις κάνει είναι
άστοχο.

Αν πάς για παράδειγμα να βάλεις FreeBSD θα ανακαλύψεις ότι δεν γίνεται
να το βάλεις μέσα σε logical (από extended), αλλά κι αυτό θέλει το
unpartitioned space (που θα του αφιερώσεις) να είναι σε primary.

Τέλος πάντων. έχεις 40 Giga και δυνατότητα να κάνεις μέχρι 4 primary.
Κάνε το hda1 για τα Windows, το hda2 (extended) για το linux. Το hda3
π.χ. για κάποιο BSD και άσε unpartitioned space πάνω στο hda4 ώστε εκεί
να μπορείς να φορμάρεις, να σβήνεις, να προσθέτεις, να αφαιρείς
partitions χωρίς να προβληματίζονται τα υπόλοιπα λειτουργικά σου.

Μην αφήσεις unpartitioned space π.χ. στο 1ο extended, πάνω στο hda12
για παράδειγμα. Δεν θα μπορέσεις να το αξιοποιήσεις σωστά.

Και μην ακούω χαζομάρες του στύλ "θέλω ένα fat32 partition για τα
windows, ένα ακόμα για τα games, ένα 3ο για τα προγράμματα (των
windows) και ένα εξηκοστό όγδοο για να κάνω εκεί μέσα τα divx". Από τη
στιγμή που έχεις 500 λειτουργικά στο σύστημά σου, το τυχόν backup από
τα windows δεν είναι ανάγκη να το έχεις κι αυτό πάνω σε fat32
partition. Προφανώς, την ευελιξία του να έχεις ένα dedicated partition
για να κάνεις π.χ. divx στην έδωσα λέγοντάς σου να αφήσεις το hda4
ελεύθερο. Εκείνο θα το έχεις σε ρόλο "μπαλαντέρ" (sic) ;->

Επίσης, με αυτόν τον τρόπο, αν αποφασίσεις μια μέρα να βγάλεις το linux
και π.χ. το χώρο που έπιανε να τον προσθέσεις στο BSD (ή το ανάποδο,
χεχε ;)  αυτό θα καταφέρεις να το κάνεις χωρίς να διαλύσεις όλη τη δομή
του δίσκου και χωρίς να πρέπει να περάσεις από την αρχή όλα τα
λειτουργικά.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?