Cannot boot...To kerato mou.

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Mon Mar 12 02:50:01 EET 2001

On Thu, Mar 08, 2001 at 11:44:36PM +0200, NTG21 wrote:

> Exo motherboard soyo 5EHM ,AMD k6-2 3d @450MHz(bus 100Mhz),Mnimi apo
> 64-320MB(Exo 2 x64(100Mhz) kai 1x256(133Mhz) alla to provlima uparxei otan
> vazo tin 256).Kernel 2.2.15(An thimamai kala.Exo na ton allaxo polu kairo).
> Kai meta apo ola auta tha po kai to magiko.Ta windows gam***** kai auta.Kala
> auta mou bgazoun mono windows protection error i kati tetoio.Asimanto.
>
> Auta.
> Nikos

  Συνάντησα παρόμοιο πρόβλημα από πρώτο χέρι (στο δικό μου μηχάνημα), και το
έλυσα, οπότε πιστεύω ότι έχω μια καλή ιδέα σχετικά με το τι φταίει.
Εξηγούμαι:

  Έχω έναν AMD-K6-2/500 (/300 μέχρι πρόσφατα), πάνω σε μία μητρική Gigabyte
GA-5AX. Μέχρι πρόσφατα είχα 64 MB μνήμης, αλλά είχαν αρχίσει πλέον να μου
φαίνονται λίγα και είπα να την αναβαθμίσω. Όταν όμως έβαλα το 128άρι που
είχα αγοράσει, συνάντησα προβλήματα αστάθειας· όχι τόσο μεγάλα όσο τα δικά
σου, αλλά υπαρκτά παρόλ' αυτά. Το γύρισα πίσω, και μετά από προτροπή του
καταστηματάρχη, το άλλαξα με ένα άλλο 128άρι που όμως είχε τα τσιπάκια και
από τις δύο πλευρές. Τώρα όλα δουλεύουν τέλεια.

  Εκ πρώτης όψεως αυτό μπορεί να φαίνεται λίγο μπακάλικο, αλλά υπάρχει μια
πιθανή εξήγηση. Φαίνεται ότι στο πέρασμα από τα DIMM {64 MB στη μία πλευρά /
128 MB στις δύο πλευρές} στα DIMM {128 MB στη μία πλευρά / 256 MB στις δύο
πλευρές} οι κατασκευαστές εισήγαγαν μία κάποια ασυμβατότητα. Άστα να πάνε
δηλαδή. Επομένως εγώ αμφιβάλλω για το κατά πόσον θα καταφέρεις να κάνεις
οποιοδήποτε DIMMάκι των 256 MB να δουλέψει στο μηχάνημά σου. Βάλε παλιά
128άρια.

  Όσο για τα MHz, δεν νομίζω να παίζουν ρόλο. Και τα δύο DIMMάκια που έχω
τώρα είναι για 133 MHz, ενώ η μητρική μου σηκώνει μέχρι 100 MHz.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr