Increasing a diskette density (was Re: mp3+floppy)

DJ Art djart at linux.gr
Tue Jun 12 10:58:01 EEST 2001

On Tuesday 12 June 2001 01:35, you wrote:

> Whoops! Τώρα εδώ μου προξένησες μεγάλο ενδιαφέρον! Τί είναι αυτό?
> Περι τίνος πρόκειται? Μπορώ να κοιτάξω κάπου για περισσότερα? (Ένα
> quick browsing των manpages του mkfs, mkfs.minix, κτλ. δεν μου έδειξε
> κάτι).

το κάνω CC: πίσω στη λίστα μήπως φανεί ενδιαφέρον και σε κάποιον άλλον.

Αυτό το πράγμα εγώ το είχα ακούσει για πρώτη φορά πριν πολλά πολλά
χρόνια (στην εποχή του DOS) και ήταν επειδή δεν μας χωράγανε οι 1.2
δισκέττες :-)

Το συνάντησα ξανά στο Linux μια περίοδο που "έπαιζα" με τις bootdisks
(hand-made bootdisks :)

Παραθέτω λοιπόν, το αντίστοιχο section από το Bootdisk Howto. Το πράγμα
είναι απλό, αντί να κάνεις μια δισκέτα fdformat /dev/fd0h1440, την
κάνεις π.χ. fdformat /dev/fd0h1600 και κερδίζεις χώρο.

8. Miscellaneous topics

8.1. Reducing root filesystem size

Sometimes a root filesystem is too large to fit on a diskette even after
compression. Here are some ways to reduce the filesystem size:

 1. Increase the diskette density. By default, floppy diskettes are
formatted at 1440K, but higher density formats are available. fdformat
will format disks for the following sizes: 1600, 1680, 1722, 1743,
1760, 1840, and 1920. Most 1440K drives will support 1722K, and this is
what I always use for bootdisks. See the fdformat man page and
/usr/src/linux/Documentation/devices.txt.

Ακόμα (για το mp3+floppy) πρέπει να κοιτάξεις το θέμα ramdisk, δηλαδή
να φτιάξεις compressed filesystem, το οποίο θα μπεί στην δισκέττα, αλλά
μετά, όταν θα bootάρεις, θα το κάνεις uncompress σε ramdisk. Το howto
αναφέρει (εσύ είχες πεί 3 megabyte) πώς σε 1440Kb compressed filesystem
γίνεται να χωρέσεις ως και 6 megabytes :)

Καλή τύχη λοιπόν !!

--
DJ Art (aka Kyritsis Athanasios) <djart at hellug.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering @ UPatras