Εκτύπωση ελληνικών μέσω PS στο Netscape

ARISTEIDIS MINAS aristeidism at yahoo.com
Tue Jul 31 15:11:01 EEST 2001

Χωρίς να θέλω να δημιουργήσω flames του τύπου δεν
ήξερες δεν έψαχνες τα
αρχεία της λίστας θέλω να μοιραστώ την λύση που έδωσα
σε ένα πρόβλημα μου
και ίσως και σε ένα πρόβλημα κάποιων άλλων.
Η αλήθεια είναι ότι όσο και αν έψαξα στην λίστα δεν
βρήκα κάποια λύση
(ή τουλάχιστον) δεν έψαξα καλά.Ετσι λοιπόν θα
παρακαλούσα όσους θεωρούν
το πρόβλημα ελάσσονος σημασίας ας αγνοήσουν το μύνημα
αυτό.

Λοιπόν αναβαθμίζοντας την έκδοση του Γραφίς με τις
γραμματοσειρές Arial και Times
στο Nestscape είχα την αναμενόμενη φυσικά εμφάνιση
αλλά δεν είχα εκτύπωση ελληνικών.
Δεν ξέρω αν βρέθηκε κάποια λύση γι'αυτό πάντως
προσέχοντας ότι στην επιλογή της
εκτύπωσης είναι δυνατόν να στείλεις το αρχείο σε
postscipt file το οποίο
με έναν editor αποκαλύπτει τις γραμματοσειρές που
χρησιμοποιεί το Nestcape και
όπως λένε είναι hard coded.

Ετσι λοιπόν τις γραμματοσειρές
/Times-Roman
/Times-Bold
/Times-Italic
/Times-BoldItalic
/Courier
/Courier-Bold
/Courier-Oblique
/Courier-ObliqueBold

αν τις πειράξουμε σε

/Greek-Arial-Plain
/Greek-Arial-Bold
/Greek-Arial-Italic
/Greek-Arial-Bold-Italic
/Greek-Courier-Plain
/Greek-Courier-Bold
/Greek-Times-Plain
/Greek-Times-Bold

το postscript αρχειο έχοντας πλέον τις σωστές
γραμματοσειρές εμφανίζει στο
Ghostview ελληνικά και τα τυπώνει.

Το συνημμένο είναι ένα πρόγραμμα σε C (από Perl δεν τα
πάω ακόμα καλά)
το οποίο πέρνει σαν ορισμα το αρχείο ps και βγάζει ένα
αρχείο με το προθεμα gr_

# gr_net file.ps

βγάζει το gr_file.ps

με αλλαγμένες τις γραμματοσειρές.

Το πρόγραμμα είναι πολύ απλό και σίγουρα θέλει
βελτιώσεις π.χ να λειτουργεί σαν
φίλτρο στο lpr.

Η εντολή για το compilation είναι εύκολη

gcc -ansi -g -Wall gr_net.c -o gr_net

Ελπίζω να βοήθησα και να μην σας κούρασα.

Ευχαριστώ τους κ.Γυφτομήτρο,Καμπριανή και Κατσαλούλη
για τη προσπάθεια τους
για το Γραφίς

Μηνάς Αριστείδης
aristeidism at yahoo.com