locked directory

Theodore Lytras aspirin at myrealbox.com
Sun Jul 8 20:44:01 EEST 2001

On Sun, 08 Jul 2001, Kostas Simotas wrote:
> Είμαι (ολο)καινούριος στο Linux  και έχω κολλήσει σε κάτι ίσως χαζό. Στο
> mandrake 8.0 me KDE δεν έχω πρόσβαση στο cdrom και στο Floppy. Αν και κάνω
> loggin σαν root μου λέει ότι δεν έχω permission και μου λέει ότι είναι
> locked directory. Τι να κάνω;
> Ευχαριστώ :)

Διευκρίνισε λίγο τι εννοείς οτι δεν έχεις πρόσβαση. Ξέρεις, το cdrom
και το floppy δεν είναι κάτι "στατικό" σαν τα windows, να πατάς a: ή
d: και να σου τα βγάζει. Στο linux δεν υπάρχουν drives. Υπάρχει ΕΝΑ
filesystem (σύνολο από directories), με καθορισμένη "τυπική" δομή,
ενώ οι διάφορες συσκευές αντιπροσωπεύονται από αρχεία στο directory
/dev. Για να διαβάσεις δισκέτες κάνεις mount την αντίστοιχη συσκευή
(/dev/fd0 ή /dev/cdrom) σε κάποιο directory (/floppy ή /mnt/floppy,
και /cdrom ή /mnt/cdrom). Δηλαδή του λές να σου δείχνει τα
περιεχόμενα της δισκέττας στο συγκεκριμένο directory (τα
"αντιστοιχίζεις"), και μόλις τελειώσεις κάνεις unmount.

Όταν πατάς το αντίστοιχο εικονίδιο στο KDE, κάνει αυτόματα mount και
σου δείχνει τα περιεχόμενα του directory στο οποίο έγινε mounted η
δισκέττα. ΕΞΥΠΑΚΟΥΕΤΑΙ οτι πρίν αλλάξεις δισκέτα στο drive, κάνεις
δεξί κλίκ στο ίδιο εικονίδιο, πατάς "unmount", και μετά βάζεις άλλη
δισκέτα στο drive. Μάλιστα στην περίπτωση του CD, αν δεν το κάνεις
πρώτα unmount, πολύ απλά δεν θα σου ανοίγει το πορτάκι.

Γιά κοίταξε τώρα, τί ακριβώς συμβαίνει, και τι ακριβώς λέει το μήνυμα
λάθους που σου βγάζει? Σου λέει οτι δεν μπορεί να κάνει mount? Σου
λέει οτι δεν υπάρχει το directory? Τι ακριβώς? Αν θές βγές σε κονσόλα
και δώσε mount /dev/fd0 /mnt/floppy (ή σε όποιο άλλο directory θες),
για να δείς συγκεκριμένα τι γίνεται.

BTW, χρήσιμο θα ήταν να ελέγξεις τα permissions των συσκευών
/dev/cdrom και /dev/fd0. Υπόψιν οτι το /dev/cdrom είναι link στο
/dev/hdc ή /dev/hdd ανάλογα σε ποιά θέση του IDE controller είναι
συνδεδεμένο. Έλεγξε και αυτό. Θα πρέπει να έχουν read και write
permission για τον root και το group disk, και εσύ επίσης σαν χρήστης
πρέπει να ανήκεις στο group disk για να τα δείς (o root βεβαίως κάνει
ότι θέλει).

Νομίζω πως πλέον μπορείς να αντιμετωπίσεις μόνος σου το πρόβλημα. Για
να σε βοηθήσω ακόμη παραπάνω, να σου υποδείξω το εξής. Πήγαινε πάλι
στην κονσόλα και δώσε:
man mount
man fstab
και διάβασε προσεκτικά τις manpages που θα σου βγάλει. Ακόμη και αν
το λύσεις κατευθείαν το πρόβλημα, πάλι θα ωφεληθείς διαβάζοντάς τες.

Good luck!

Bones out

Υ.Γ. Αν δεν το έχεις ακούσει ακόμη, ποτέ μην κάνεις login σαν root,
εκτός και μόνο για να εκτελέσεις διάφορες επεμβάσεις πάνω στο
σύστημα. Πάντοτε login σαν απλός χρήστης.

--
"Life and death are seldom logical."
"But attaining a desired goal always is."