X ... denied !!!

Lefteris Chatzibarbas elefree at hal.csd.auth.gr
Wed Feb 21 02:09:01 EET 2001

On Tue, Feb 20, 2001 at 11:10:19AM +0200, DJ Art wrote:
> Έχω αναβαθμίσει τα Χ 4.0.1 σε 4.0.2 και συμβαίνει κάτι περίεργο. Είμαι
> σαν user, κάνω su στο xterm και σαν root πλέον προσπαθώ να ανοίξω μιά X
> εφαρμογή. Και συμβαίνει το εξής:
>
> djart at blackmajesty:~$ su
> Password:
> root at blackmajesty:/home/djart# xgnokii
> Xlib: connection to ":0.0" refused by server
> Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
>
> Gtk-WARNING **: cannot open display: :0.0
> root at blackmajesty:/home/djart#

Ξεκινώντας τα Χ διαβάζουν authorization information από το κατάλληλο
αρχείο ($XAUTHORITY ή $HOME/.Xauthority αν η variable δεν είναι set)
και ανάλογα ελέγχεται η πρόσβαση στον server.

Όταν από djart αλλάζεις σε root, πλέον οι Χ clients προσπαθούν να
κάνουν authenticate χρησιμοποιώντας το /root/.Xauthority και όχι
το /home/djart/.Xauthority που είναι και το αρχείο που περιέχει
τα σωστά magic cookies (δηλαδή αυτά που περιμένει o X server),
με συνέπεια να απορρίπτεται η σύνδεση από το security mechanism των Χ.

Αν είσαι ο μόνος που γίνεσαι super-user και ο root δεν ξεκινά ποτέ X sessions
τότε δώσε (ως root):
# cd
# ln -s /home/djart/.Xauthority .Xauthority

Μία άλλη λύση είναι να θέτεις στο shell startup file σου, την enviromental
variable XAUTHORITY ώστε να δείχνει στο δικό σου .Xauthority.  Έτσι ο root
θα χρησιμοποιεί τα cookies του user που εκτέλεσε την su.