Off Topic

Panagiotis Astithas past at netmode.ntua.gr
Tue Feb 20 12:14:01 EET 2001

On Tue, Feb 20, 2001 at 08:40:34AM +0200, Giorgos Keramidas wrote:
> On Mon, Feb 19, 2001 at 09:33:33PM +0200, Kekes Stamatis wrote:
> > Paidia mipos kserei kaneis kapoio site na katevaso Greek fonts gia free
> > BSD ??
>
> Epeidh eipes gia fonts ki oxi keymaps, ante as kano to kalo.
>
> Sto FreeBSD an exeis X11 kai theleis ellhnika sta X11 sou, tote mporeis
> anetotata na xrhsimopoihseis ta idia ellhnika pou exeis sta X sto
> linux sou.  Period.  Kai pas apo edw kai pera sto http://www.hellug.gr/
> sto project graphis kai pairneis oti theleis.
> An milame gia consola, tote mporeis na xrhsimopoihseis opoiodhpote
> iso-8859-7 font gia na 'deis' ellhnika, opws p.x. to `grfixed' pou exei
> to greek-console mesa h kapoio antistoixo.  Olo ki olo pou prepei na
> kaneis einai:
>
> 	# cp grfixed.fnt /usr/share/syscons/fonts/grfixed.fnt
> 	# chown root:wheel /usr/share/syscons/fonts/grfixed.fnt
> 	# chmod 644 /usr/share/syscons/fonts/grfixed.fnt
>
> kai meta mporeis apo opoio virtual terminal thes na kaneis:
>
> 	% vidcontrol -f 8x16 grfixed
>
> kai na allakseis to font se grfixed pou exei ellhnika.
>
> Mia epishs xrhsimh sumboulh einai epeidh kapoia programmata koitazoun to
> trexon locale gia na doune poious xarakthres na deixnoune kai poious oxi,
> na baleis sto .profile sou h antistoixo arxeio (.tcshrc isos):
>
> 	setenv LANG	ASCII
> 	setenv LC_ALL	ASCII
>
> Kai eisai etoimos :)))
>
> Gia keymap pou na mporeis na grapseis kiolas ellhnika, den jero egw akomh.
> Anybody else have a hint to add?
>
> - giorgos

Swsta ola auta, alla h katastash einai akoma kaluterh. An exeis XFree86
mporeis na xrhsimopoieis ta graphis fonts h kai opoiadhpote alla breis kai
sto http://www.hri.org (psakse gia greek fonts & Unix). Epipleon an
xrhsimopoieis XFree86 3.x egkatesthse ena TrueType font server (an exeis
XFree86 4.x diathetoun hdh to freetype module). Katopin bale to webfonts
port (/usr/ports/x11-fonts/webfonts) pou to exei ftiaksei kai thamwnas
ths listas kai tha exeis apsoga Microsoft fonts gia Netscape, klp.
Gia na grafeis ellhnika sta X, dokimase eite kapoio linux greek keyboard
driver (egw xrhsimopoiw to xgrk, http://www.softlab.ece.ntua.gr/~sivann/xgrk)
eite (an exeis XFree86 4.0.2) to 'gr' symbol file tou xkb. To teleutaio
einai h thewrhtika kaluterh lush, alla emena dustuxws de mou paize (se
4-STABLE). Pantws upotithetai pws to energopoieis aplws me: 'setxkbmap gr'.
Epishs sto http://i18n.kde.org/teams/el/kde2-mini-howto.txt mporeis na
breis analutikh perigrafh kai to 'el' symbol file pou upotithetai pws einai
ligo palaiotero (emena pantws oute auto mou paizei).

Oson afora thn konsola, h ellhnikh uposthriksh einai etoimh sto -current,
alla o Andrey Chernov mallon ksexase na thn kanei MFC. Tha tou steilw
mail ASAP. Mporeis na pareis kai monos apo to CVS Repository ta sxetika
arxeia kai fonts.

-past