laser printers (was: Boylomenoi Epson)

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Tue Dec 25 03:02:02 EET 2001

On Mon, Dec 24, 2001 at 02:11:56AM +0200, Manolis Tzanidakis wrote:

> BTW An kapoios exei ypopsi tou kana fthno & a3iopreph laser (<100,000
> drx.) pou na paizei linux & na exei sxetika oikonomika analwsima kai na
> pwleitai Ellada as mou kanei ena personal mail...

  Μπα, έχω την εντύπωση ότι πολλά ζητάς. ;-) Κοίτα, έχω κάνει τον τελευταίο
καιρό μια σχετική έρευνα, γιατί είμαι στο δρόμο του να πάρω laser εκτυπωτή
(για inkjet ούτε συζήτηση), και είδα λίγο πολύ τι κυκλοφορεί στην αγορά.

  Γενικά υπάρχει καταρχήν μια σειρά των φτηνότερων εκτυπωτών, με τιμή γενικά
<= 100.000 [0] [1]. Όμως οι εκτυπωτές αυτοί είναι γενικά GDI εκτυπωτές χωρίς
καμία γλώσσα εκτύπωσης της προκοπής, με υποστήριξη μόνο για Windows ή άντε
και για Mac στην καλύτερη.

  Αμέσως πιο πάνω είναι η κατηγορία που σκοπεύω να κινηθώ εγώ, με τιμές <=
150.000. Πιο ενδιαφέρων και πιο πιθανός να αγοράσω φαίνεται να είναι ο HP
LaserJet 1200, αλλά προφανώς υπάρχουν και άλλοι που μπορείς να κοιτάξεις
[3].

  Τώρα ανάμεσα στους άχρηστους και τους ψιλοακριβούς ίσως να βρεις κάτι· δες
τον HP LaserJet 1100 [5], ή ίσως και τον Lexmark E210 [6], για τον οποίο η
ίδια η Lexmark διαφημίζει μεταξύ άλλων την υποστήριξή του για Linux.

  Πάντως γενικά σηκώνει αρκετό ψάξιμο το πράγμα, και εδώ που τα λέμε όποιος
μπορεί να δώσει επιπλέον πληροφορίες, καλό θα είναι. Επίσης να αναφέρω εδώ
και το http://www.linuxprinting.org/, που είναι μάλλον ανεκτίμητο πριν την
αγορά οποιουδήποτε εκτυπωτή.

[0] Αναφέρω τιμές χωρίς ΦΠΑ γενικά.

[1] Για παράδειγμα οι HP LaserJet 1000, QMS PagePro 1100L, Epson EPL-5800L,
Lexmark Optra E312L [2] απ' ότι έχω βρει.

[2] Πρόσεξε αυτό το L στα ονόματα των μοντέλων, φαίνεται να έχει σημασία. Τα
μοντέλα χωρίς αυτό υπάρχουν, και είναι ικανότερα και ακριβότερα.

[3] Όπως αυτούς στους οποίους αναφέρεται το [2], και ίσως τα φτηνότερα
μοντέλα της Brother. Από την άλλη, μερικές μάρκες [4] ξεφεύγουν ακόμα και
στις πιο οικονομικές τους λύσεις.

[4] Π.χ. Kyocera και Xerox, χωρίς να είμαι πάντως και πολύ σίγουρος.

[5] Ο 1100a που αναφέρει το ρικούδι φαίνεται να είναι, σύμφωνα με ένα
φυλλάδιο της HP που έχω στα χέρια μου, και σαρωτής/αντιγραφικό, και επομένως
κατιτίς ακριβότερος από τον 1100 σκέτο.

[6] Ο οποίος μάλλον δεν προορίζεται για την ελληνική αγορά, αλλά παρόλ' αυτά
τον πέτυχα στο άσχετο σε ένα ι-μόσιον [7].

[7] Όχι, δεν τα παίρνω από κανέναν για να σας κάνω διαφήμιση, δυστυχώς
κιόλας. :^)

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr

"Don't do drugs. Santa Claus is watching."
		-- winamp.com