Logistika under linux

Cyfex cyfex at mail.com
Thu Aug 23 00:04:01 EEST 2001

Εγώ από την πλευρά μου πιστεύω ότι δεν είναι εύκολο/εφικτό να γίνει κάτι
τέτοιο με αυτή την φιλοσοφία.

> [...]
> εταιρείας του (αν δεν μπορεί να τυπώσει τιμολόγια, τι θα κάνει;). Το
> support παίζει πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτήν την περίπτωση. Καλύτερα να
> ξέρεις ότι ό,τι και να συμβεί υπάρχει μια Singular που θα έρθει να σε
> σώσει, παρά να βασιστείς στην όρεξη του open source προγραμματιστή. Η
> αλλαγή λογιστικού πακέτου είναι επίσης μια χρονοβόρα και χρηματοβόρα
> ιστορία, οπότε προτιμάς μια εταιρεία που ξέρεις ότι δεν πρόκειται να
> κλείσει στο άμεσο μέλλον, παρά μια νέα μικρή εταιρεία που δεν ξέρεις αν
> θα υπάρχει τον επόμενο μήνα, όσο καλύτερο και να είναι το software της

Θα συμφωνήσω και εγώ απολύτως.Αν αύριο δημιουργηθεί ένας/μια ομάδα
προγραμματιστών που θα επιχειρήσει κάτι τέτοιο θα πρέπει προτίστως να
πείσει κάθε ενδιαφερόμενη επιχείρηση-πελάτη ότι θα υπάρχει συνεχής υποστήριξη.
Άρα νομίζω πως μιλάμε ήδη για δημιουργία επιχείρησης που θα ασχοληθεί με
την ανάπτηξη και την προώθηση αυτού του πακέτου.(Κανείς φιλόδοξος
επιχειρηματίας διαβάζει?).Σ' αυτή την περίπτωση η νέα εταιρία πρέπει ακόμα
να πείσει ότι το πρόγραμμα είναι κατά κύριο λόγο σταθερότατο,ώστε να
μπορεί έστω και μια μικρομεσαία επιχείρηση να βασιστεί πάνω του.Για αυτούς
τους λόγους νομίζω πώς αν θέλουμε να δούμε σύντομα κάποιο σοβαρό λογιστικό
πακέτο στο Linux -με αντίστοιχο σοβαρό μερίδιο στην αγορά- πρέπει κάποια
από τις ήδη υπάρχουσες εταιρίες του χώρου (Singular,Unisoft κτλ) να
αποφασίσει να ασχοληθεί με την μεταφορά κάποιου πακέτου.Δεν ξέρω σε τί
βαθμό είναι διατεθιμένες αυτές οι εταιρίες να κάνουν κάτι τέτοιο και σε τι βαθμό αυτό
είναι πραγματοποιήσιμο, δεδομένου ότι το Eurofasma π.χ., είναι γραμμένο σε
C++.Εγώ τουλάχιστον δεν ελπίζω...

> Βέβαια η περίπτωση αυτή είναι καλό παράδειγμα για το πώς μπορείς να
> βγάλεις λεφτά από opensource. Αν μια γνωστή εταιρεία φτιάξει ένα open
> source λογιστικό πακέτο και το δίνει δωρεάν, χρεώνοντας μόνο συμβόλαια
> συντήρησης, πόσες εταιρείες θα το χρησιμοποιήσουνε *χωρίς* συμβόλαιο
> συντήρησης, ακόμα και αν τα updates είναι διαθέσιμα αμέσως στο Internet; :-)

Συμφωνώ καί σ'αυτό το σημείο.Άλλωστε αυτός είναι ακριβώς ο τρόπος που
εμείς (MiniSys) προωθούμε το πακέτο μας εδώ και 5-6 χρόνια.Παρότι το
πρόγραμμα μας δεν είναι ούτε open source ούτε τρέχει σε windows το
διανέμουμε δωρεάν -δεν βλέπω γιατί όχι, ενδεχομένως, και τον πηγαίο-
και βγάζουμε χρήματα απο την υποστήριξη.

> ...hmmm kai me paketa tou styl Eurofasma ti kaneis? Bgazei kaneis
> timologia mesw emulators?

Δεν ξέρω αν το λες ειρωνικά, αλλά δεν μου πολύ αρέσει σαν ιδέα έστω και αν
δουλεύει καλά εκ πρώτης όψεως...
Πάντως αν η εφαρμογή μας φανεί αξιόπιστη κάτω από Linux, θα την
παρουσιάσουμε τον Οκτώβριο στην Infosystem.Όποιος ανέβει ας περάσει.Θα
χαρώ πολύ να το συζητήσουμε...

Cyfex