hdparm -u1

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Tue Apr 10 23:35:01 EEST 2001

  Πολλοί εδώ ξέραμε ήδη ότι το hdparm είναι καλό και άγιο και όλα αυτά, αλλά
εμένα μου προέκυψε ακόμα μια φορά. Εξηγώ:

  Πριν λίγο καιρό είχα αγοράσει ένα ATAPI CD-RW. Όλα καλά και χρυσά, γράφω
CDιά σε πλήρη ταχύτητα κάνοντας συγχρόνως οτιδήποτε άλλο μπορεί να φανταστεί
κανείς στον υπολογιστή, και δεν καταλαβαίνει τίποτα. Όμως μέχρι τώρα δεν
μπορούσα να δουλέψω στο internet την ώρα που έγραφα CD. Έχω σειριακό modem,
και υπέθεσα (σωστά) ότι αυτό οφείλόταν στο πολύ μικρό FIFO της σειριακής,
που σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα υψηλή προτεραιότητα του cdrecord οδηγούσε
σε υπερχειλήσεις.

  Πώς έτυχε αυτές τις μέρες, και διαπίστωσα ότι ορισμένες επιλογές του
hdparm δουλεύουν και σε ATAPI συσκευές. Οπότε πήγα κι έτρεξα ένα hdparm -u1
στο CD-RW, και από τότε κι έπειτα δεν έχω κανένα πρόβλημα. Και γενικά
βοηθάει και στους δίσκους που το βάζω εδώ και χρόνια, κάνει το σύστημα
αρκετά πιο αποκρίσιμο σε στιγμές υψηλού φόρτου του δίσκου.

  Το ηθικό δίδαγμα: hdparm -u1 σε όποια συσκευή το δέχεται (IDE/ATAPI κατά
βάση). Ποτέ όμως χωρίς να διαβάσετε πρώτα το manual.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr