Xeirismos services

Stelios Bounanos sb at dial.pipex.com
Sun Apr 8 18:22:01 EEST 2001

In message <000b01c0c016$3c120000$874586c3 at gm>,
    George Moniodis <ea99514 at di.uoa.gr> wrote:

> Tha hthela na rotiso pos einai dynaton na kano start/stop sto telnet service
> apo to command line.

Geia xara,

Synh8ws o telnetd den trexei panta, ton ksekinaei o inetd opote blepei mia
eiserxomenh syndesh sto telnet port. Des ta inetd(8) kai inetd.conf(5).

Twra gia na kaneis ayto poy les, des an to distribution soy exei ena grhgoro
tropo gia na (ap)energopoieis inetd entries (opws to update-inetd(8) toy
Debian). An oxi, tote enas tropos einai na ftiakseis ena mikro script poy
(trexontas ipchains 'h iptables) 8a kanei accept/reject ta paketa poy
erxontai sto port 23. Enas allos tropos einai na exeis dyo inetd.conf kapoy
(to ena me energopoihmeno to telnet kai to allo xwris) kai na stelneis
ena SIGHUP ston inetd afoy ftiakseis ena /etc/inetd.conf symlink poy
na deixnei sto katallhlo arxeio. Bebaia ayto den einai idiaitera scalable :>

> Dokimasa sto /etc/rc.d/init.d opos douleuoun ta perissotera, dokimasa to
> "service in.telnetd" alla den ta katafera. O monos tropos pou exo kataferei
> os tora einai apo ntsysv oste otan kano reboot na petyxei.
>
> Episis otan genika allazo to service configuration me to ntsysv yparxei
> tropos na energopoihso tis allages xoris na kano reboot ?

Moy dhmioyrgeitai h entypwsh oti den exeis katalabei pws kanei startup ena
(typiko) *nix systhma. Diabase amesws gia SysV runlevels :-), mia kalh arxh
einai to manual page toy init(8) (man 8 init).

Anyway, mporeis eite na kaneis start/stop (me to xeri) ta services poy ekanes
enable/disable (to ntsysv IIRC apla peirazei ta symlinks sto katallhlo
runlevel directory), eite na allakseis kai na ksanampeis sto idio runlevel
(man 8 telinit afoy deis to init(8)). Bebaia, gia ena server mhxanhma,
to deytero einai sthn praksh to idio me reboot.

> Euxaristo
>
> George Moniodis

HTH!

Rgds,