KDE2 + Greek

dimitris kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Mon Oct 30 20:43:01 EET 2000

On Δευ, 30 Οκτ 2000, Dimitris van Leusden wrote:
> Meta tin egkatastasi tou KDE2 se Redhat 7 kai afou thaumasa tin taxytita toy
> se sxesi me to 1.1.2 kai ta ypoloipa kaloudia, diapistwsa oti ola ta utils
> gia enallagi pliktrologiou (px GRkbd, xgrk klp.) den leitourgousan swsta:
> evgazan "?" gia kathe xaraktira. Pouthena to kikbd tou KDE kai ta keyboard
> layouts den eixan ellinika...

Το ξαναλέμε:
α)Παίζει ελληνική υποστήριξη για xkb σε preview έκδοση σε αυτή τη λίστα εδώ και
κάτι μέρες. Κοίτα στα archives και αν θες στείλε μου προσωπικό για τα
απαιτούμενα αρχεία (μόνο που για τις επόμενες 2-3 μέρες θα είμαι offline για
λόγους ανωτέρας βίας). Για να δουλέψει, είναι καλό να τρέξεις
setxkbmap el σε μια κονσόλα, όπως και να έχεις φορτώσει το ελληνικό locale
(export LANG=greek) πριν τρέξεις το KDE2.

β) Κατέβασε το kde2el.rpm (ελληνική υποστήριξη για KDE) και κάνε το περιβάλλον
σου ελληνικό.

γ) Αν δεν δουλεύει το el7 του kikbd (από το kde1.1.2, εκτελείται με Alt+F2
"kikbd" Enter), θα δουλεύει το el1, τουλάχιστον σε μερικές εφαρμογές.
Αξιοσημείωτο είναι το (δυστυχώς άχρηστο για τον κόσμο) μεταφραστικό πρόγραμμα
kbabel, που λειτουργεί τέλεια και με kikbd και με xkb, μεταφράζοντας ταυτόχρονα
τους χαρακτήρες που δέχεται σε unicode.

Γενικά, ενεργοποίησε όσο πιο πολλές ελληνικές ρυθμίσεις μπορείς.
Από συζητήσεις που έχουν γίνει στις λίστες του kde, φαίνεται πως το
export LANG=greek (ή export LANG=el)
και το
setxkbmap el (υπό την προϋπόθεση ότι έχεις εγκαταστήσει υποστήριξη ελληνικού
πληκτρολογίου μέσω xkb)
βοηθάνε στο 99,9% των περιπτώσεων (υπήρξε και πρόταση στην ανακοίνωση του KDE2
να μπει σύσταση στους χρήστες να τρέχουν export LANG=.... πριν το φορτώσουν).

Για να προσθέσεις τώρα το ελληνικό layout στο kxkb (το "επίσημο" εργαλείο του
kde2 για διεθνές πληκτρολόγιο), δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει. Το ερευνώ όμως. Σε
μια εβδομάδα το πολύ θα βάλω κι εγώ kde2 (τώρα έχω τη final preview έκδοση),
και θα σας πω (αν δεν προλάβει κανένας άλλος).

Δημήτρης.