SB128PCI Sound Card problem. Please help!

Adrianos Papamarkou root at otenet.gr
Sun Oct 22 05:18:09 EEST 2000

}Έχω μια κάρτα Soundblaster 128PCI (δηλ. με το τσιπάκι
}Ensoniq1371). Την ενεργοποιώ στο Linux με το kernel module
}es1371.o, το οποίο φορτώνεται κανονικά (όπως διαπιστώνεται

Φυσικά αφού φορτώνεις το σωστό module

}παίζω οποιοδήποτε φορμά μουσικής. Όμως δεν λειτουργεί
}ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ (ούτε το midi, ούτε το μικροφωνάκι, κτλ).

Φυσικά αφού δεν φορτώνεις τίποτα άλλο...

}ενώ με ls -l το δείχνει κανονικά. Αντίστοιχο μήνυμα
}βγαίνει για τα /dev/midi, /dev/sequencer, κτλ., ενώ όλα
}φαίνονται στο directory /dev.

Δεν υπάρχει module-driver φορτωμένο για αυτά!

}Έχω ψάξει παντού (και στα archives της λίστας) και παντού

Κοίταξε τα (αρκετά κατατοπιστικά) sound howto (στα ελληνικά).

}είναι δυνατόν να παίζει ο ήχος και να μη λειτουργεί το MIDI?

Να ξέρεις οτί άλλο η σύνθεση ήχου (digital to analog και τούμπαλη)
, άλλο η επικοινωνία midi και άλλο τα pcm synthesizers που
περιέχονται στις κάρτες ήχου.

Πρέπει να φορτώσεις και το midi module που
πιθανόν είναι το mpu401 για τη συγκεκριμένη κάρτα.
π.χ.
# modprobe mpu401
Eπηδή η κάρτα παρέχει δικούς της ήχους (pcm synthesizer)
βάλε και ένα module για για αυτούς.
π.χ.
# modprobe snd-pcm (έχω εγώ με alsa drivers)

Σημείωση: Όταν κάνεις lsmod πρέπει να βλέπεις ένα σωρό modules
φορτωμένα κι όχι ένα μοναχό και έρημο.Μόνο τότε η κάρτα σου
θα δουλεύει ολόκληρη!(π.χ. soundcore,snd,snd-mixer,snd-pcm,
snd-midi,snd-seq-device,snd-ens1371,snd-timer,snd-mixer-oss κλπ)

Tο SuSE έχει το OSS free (προτείνεται άφοβα) που
περιέχει και μερικά software synthesizers δικά του.
Να τα φωρτώσεις όμως αν θέλεις να δουλεύουν!

}2.2.17 που κατέβασα πρόσφατα. Όσο για τον αντίστοιχο driver
}του ALSA, αυτός ούτε καν βγάζει ήχο.

Ο driver του alsa μου έβγαζε πολύ χαμηλό σήμα (περίπου -20db)
και πιθανόν να μην ακούς αν δεν ανήξεις τέρμα τον ενησχητή και
τα κανάλια του mixer! Κατά τα άλλα έχει πολύ έυκολες ρυθμήσεις
(όλα αυτόματα)

}I am out of solution, fellows. Μήπως έχει κανείς καμμιάν
}ιδέα, έστω το παραμικρό? Έστω μια κατεύθυνση, προς τα που

a) Sound How To(Hellenic)
b) Μια βόλτα στο site των ALSA και OSS
c) Κοίτα να δείς πώς δουλεύει το mixer
κάπου έχει επιλογή για το ποιά είσοδο θα
"ακούει" στην ηχογράφηση (πχ MIC , CD , internalMIDI κλπ)
και κάπου έχει και ρύθμηση για την στάθμη εισόδου που
συνήθως λέγεται (λανθασμένα) input monitor.
Είναι όπως και σε όλα τα λειτουργικά....

Αν σου δουλέψει το keyboard στείλε μου προσωπικό μύνημα.

Ελπίζω να σε φώτησα!