SUCCESS: xkb - mhpws to 3exasame;

Dimitrios P. Bouras dbouras at hol.gr
Mon Oct 9 22:44:15 EEST 2000

Kostas Gewrgiou wrote:

> Edo einai to simantiko komati, PIO EINAI to standard layout gia ta ellinika?

 Δεν υπάρχει standard ακριβώς, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί
 το «γνωστό» layout που ο κόσμος ξέρει από την Ελληνική
 γραφομηχανή ή/και τα Winblows. Αλλά φαντάζομαι δεν εννοείς
 μόνο το layout των Ελληνικών χαρακτήρων, αλλά το layout
 των εκτός iso8859-7 χαρακτήρων.

> Mixanismos include yparxei,
[snip]
> Option "XkbSymbols" "gb(ibm168)+inet(microsoftpro)+el+us_group3(pc105euro)"

 Ακριβώς η τεχνική που είχα χρησιμοποιήσει στο grISOXKb-1.2
 για την υποστήριξη τόσο US layout αλλά και π.χ. SE (Swedish)
 layout:

xkb_keymap "SE_el104" {
 xkb_keycodes      { include "keycodes/xfree86(xfree86)" };
 xkb_types         { include "types/complete" };
 xkb_geometry      { include "geometry/pc(pc104)" };
 xkb_compatibility { include "compat/grouplock(emulate)" };
 xkb_symbols       { include
"symbols/en_US(pc104)+symbols/se(basic)+symbols/el(altgr)" };
};

 Για το παραπάνω, στο XF86Config θα είχαμε:

Section "Keyboard"
  LeftAlt         Meta
  RightAlt        ModeShift
  ScrollLock      Compose
  RightCtl        Control
  XkbRules        "xfree86"
  XkbModel        "pc104"
  XkbLayout       "el_SE"
  XkbVariant      "altgr"
  XkbOptions      ""
EndSection

 Το «σπαστικό» φυσικά είναι οτι δεν μπορούμε (τουλάχιστον εκ
 πρώτης όψεως -- ας κρατάω και καμια «πισινή» γιατί ως προς
 το θέμα του "compose" είχα άγνοια/λάθος και επέμενα :)) να
 αντιγράψουμε symbols από map σε map και από ένα group σε
 άλλο μέσω κάποιου ειδικού "directive".
 Τίποτε όμως δεν μας εμποδίζει να φτιάξουμε el_US, el_GB,
 el_SE κλπ. maps, που να ορίζουν Ελληνικά σε US, GB kai SE
 πληκτρολόγια αντίστοιχα. Αντιγράφουμε δηλαδή (manually) τα
 group1 symbols του εκάστοτε map στο group2 του el_?? στις
 θέσεις που δεν χρησιμοποιούνται από το Ελληνικό πληκτρολόγιο.
 Ξέρω, δεν είναι η ομορφότερη λύση, αλλά είναι *εφικτή* λύση :)

 Δημήτρης

 Υ.Γ. Δυστυχώς ο χρόνος μου (ο «ελεύθερος» δηλαδή) είναι
      ουσιαστικά ανύπαρκτος αυτόν τον καιρό, οπότε δεν
 μπορώ να προσφέρω βοήθεια για "coding", αλλά μόνο σχόλια
 πάνω σε κάτι που θα συναρμολογήσει κάποιος από εσάς
 (Κώστα Γεωργίου ακούς;) :)