mandrake vs redhat

DJ Art djart at linux.gr
Fri Oct 6 16:11:58 EEST 2000

"Yiannis An. Mandravellos" wrote:

> Νέοι χρήστες == χρήστες με λίγη ή καθόλου εμπειρία στο linux (τόσο δύσκολο
> είναι;)

Μόνο define δεν έκανες πάντως. Άστο θα στο βγάλω μέσω ερωτήσεων:

1) Αυτοί οι "νέοι χρήστες", σε σχέση με τους Η/Υ πόσο "νέοι" είναι??
Γενικά, είναι χρήστες οι οποίοι δεν ξέρουν τί είναι αρχείο και τί είναι
φάκελος ??? Είναι χρήστες οι οποίοι όταν τα Windows βγάλουν μπλέ οθόνη
κυριεύονται από φόβο μήπως κάηκε ο Η/Υ ???

2) Οι νέοι χρήστες πιστεύουν στο ένα και μοναδικό πρότυπο του "*απλού
χρήστη*" έτσι όπως το διαβάζουν και το ακολουθούν μέσω γνωστών (και μη
εξαιρετέων) περιοδικών του χώρου ???

Μιλάμε ξανα και ξανα για "νέους" χρήστες. Πρέπει να καταλάβουμε ένα
πράγμα: Να τους δώσουμε βοήθεια, ναι. Να τους δώσουμε υπερβολική βοήθεια
κάνει κακό γιατί πρώτα-πρώτα υποτιμάμε τις (τυχόν) ικανότητές τους, τη
σκέψη τους και τις δυνατότητές τους. Έπειτα η μασημένη τροφή δεν κάνει
καλό. OS-μασημένης τροφής υπάρχουν, δόξα τω Θεώ.

> Δεν κρίνουμε την διανομή από τα εικονίδια, αλλά αν είναι κι αυτό ένα θετικό
> σημείο, θα το αναφέρουμε.

Άρα κακώς το ανέφερες. Διότι δεν είναι θετικό. Τί λέω ??? Δεν είναι ΚΑΝ
σημείο.

> Εγώ πάλι, θα του έδειχνα πως δουλεύουν αυτά τα προγράμματα, τι αρχεία
> ρυθμίσεων πειράζουν και μετά ας τα απεγκαθιστούσε μόνος του. Ξέρεις δεν
> είναι όλοι Linux gurus...

> Ομολογώ πως δεν την καταλαβαίνω αυτή τη νοοτροπία. Αν κάποιος έχει ένα
> πρόγραμμα το οποίο του κάνει εύκολη τη ζωή σε κάποιο τομέα (π.χ. DrakFont),
> και αυτός ο κάποιος δεν ενδιαφέρεται να μάθει πως δουλεύει αυτό το
> πρόγραμμα, για ποιό λόγο θα πρέπει να το σβήσει; Δεν είναι όλοι

Αν θέλουμε να κρυβόμαστε πίσω απο το δάκτυλό μας και να λέμε "δεν με
ενδιαφέρει το πώς δουλεύει, μου είναι εντελώς αδιάφορο, δεν δίνω
δεκάρα", τότε υπάρχουν άλλα  λειτουργικά που να προσφέρουν αυτήν την
λειτουργία. Στο Linux, αν δεν χωθείς και λιγάκι βαθιά, υπάρχουν 2
περιπτώσεις:

1) Δεν θα μάθεις απολύτως τίποτα και θα το παρατήσεις

2) Θα βρείς ηλίθιες δικαιολογίες του στύλ "δεν έχει υποστήριξη, δεν έχει
προγράμματα, δεν έχει το ένα το άλλο" και θα το παρατήσεις.

Η *πραγματική* βοήθεια ως προς έναν αρχάριο δεν είναι αυτή, αλλά η
πραγματική βοήθεια περιέχει το στοιχείο του ρεαλισμού.

Σε έναν αρχάριο δεν θα προσπαθήσεις να κρύψεις όλες τις δυσκολίες για να
νομίζει ότι έχει να κάνει με άλλο ένα λειτουργικό που πάει να μοιάσει
στα windows, αλλά θα του ανοίξεις τα μάτια και θα του δείξεις ότι:

1) Τα λειτουργικά για τα "παιδάκια" μας τελειώσανε. Πλέον δεν υπάρχουν
"απλοί χρήστες", αλλά power users. (φυσικά, με όλες τις διαβαθμίσεις
beginner έως advanced).

2) Ρεαλισμός, για να ξέρει εκ των προτέρων ότι ο δρόμος για την Ιθάκη
είναι δύσκολος και όχι στρωμένος με χαλιά.

Πρόσεξε, αν δεν γίνουν αυτά, ξέρεις που καταλήγουμε ?? Καταλήγουμε σε
διαμάχες όπως:

"Εσείς οι Linuxάδες είστε μαζόχες, δεν μου δουλεύει η κάρτα ήχου, δεν
μπορώ να μπώ στο Internet, δεν έχω χρόνο, θέλω να κάνω τη δουλειά μου,
το Linux δεν είναι desktop λειτουργικό, δεν έχει office, δεν δουλεύει το
μονό κλίκ, δεν βλέπω ελληνικά κλπ κλπ"

Τώρα, αν θέλουμε να βάλουμε εξωτερικά στολίδια, να τα "ντύσουμε" όλα με
ρόδινα χρώματα και (θα πώ παράδειγμα όπου θα καταλήξω με παράδειγμα)
κατά την εγκατάσταση να διαλέγουμε να ξεκινά το linux με X-Windows, τότε
ο αρχάριος δεν θα μάθει ποτέ ότι αυτή η επιλογή της εγκατάστασης
ουσιαστικά αλλάζει το default runlevel που βρίσκεται στο αρχείο
/etc/inittab ......

Εσύ προτιμάς αρχάριους που να ξέρουν να κάνουν κλίκ στο Dialog:
"Boot Linux directly into X-Windows ?" Yes/No

ή αρχάριους που το μόνο που θα ξέρουν είναι πως δεν ξέρουν τίποτα (δηλ,
αν μεταφράσω, αρχάριους που να ξέρουν ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να
κάνουν και ένα man inittab και να διαβάσουν με προσοχή ???)

Και για να μην παρανοήσουμε, εγώ υποστηρίζω όπως είπες την
σκληροπυρηνική πλευρά. Το κάνω για να δείς την διαφορά, το "ΧΑΣΜΑ". Εσύ
υποστηρίζεις την εντελώς αντίθετη πλευρά. Τον κόσμο της "μετάβασης από
τα Windows στο Linux, στον οποίο πρώτα πρέπει να βρούμε πώς θα κάνουμε
στο Linux αυτά που κάναμε στα windows με παρόμοιο τρόπο, δηλ. κλίκ, και
μετά να μάθουμε το Unix".

Επομένως, πιάσαμε τα 2 άκρα. Άρα το "σωστό" δεν το υποστηρίζω ούτε εγώ
ούτε εσύ. Το "σωστό", δηλαδή η χρυσή τομή, βρίσκεται ακριβώς στο μέσον
:-)) Ο σωστός δρόμος είναι μια μέση λύση, μιά *ισορροπία* ανάμεσα στα
εύκολα και στα δύσκολα.

> σκληροπυρηνικοί του Linux. Κάποιοι άνθρωποι έρχονται στο Linux και, αν τους
> αρέσει, θα μείνουν. Εμείς θα τους βοηθήσουμε, θα τους δείξουμε και τους δύο
> (ή και περισσότερους) τρόπους που μπορεί να γίνει το ίδιο πράγμα, και

Ναι, και τους 2. Το drakconf θα είναι ο δεύτερος τρόπος που θα τους
δείξουμε, όμως :-)

> *αυτοί* θα αποφασίσουν ποιός τρόπος τους βολεύει καλύτερα να χρησιμοποιούν
> από εδώ και στο εξής.

Κακά, τα ψέματα, το να αποφασίσουν αυτοί δεν είναι και τόσο σωστό. Όταν
πάς στο γιατρό και σου πεί "θα παίρνεις αυτό το φάρμακο πρωί μεσημέρι
βράδυ", δεν θα απαντήσεις "θα το παίρνω όπως με βολεύει, δηλαδή θα
παίρνω κάθε πρωί διπλή δόση και το βράδυ μονή κλπ ...." ;-)

> Πιστεύω ότι θα ήταν προτιμότερο να μας διαφώτιζες με τις ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ απόψεις.

Δεν τις είπα γιατί θα πέφταμε σε flame. Να τις πώ λοιπόν:

Το RedHat και το Mandrake είναι το ένα και το αυτό (ίδια). Απλά το
Mandrake είναι πιο "πλούσιο" σε πακέτα και σε εικονίδια. (και σε όμορφα
themes εξ αρχής).

> Καλή και δεκτή η κριτική, αλλά όταν συνοδεύεται από προσωπικές απόψεις και
> επιχειρήματα. Εσύ έκανες μόνο κριτική...

Ελπίζω να σε ικανοποίησα τώρα πλέον (με όλην αυτήν την φλυαρία που
έγραψα :-)

--
DJ Art (aka Kyritsis Athanasios) <djart at hellug.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering @ UPatras