profora ellhnikwn orwn

Panayotis Vryonis vrypan at yassou.net
Mon Nov 27 17:16:01 EET 2000

Yparxei bebaia kai h allh pleura:

ta sumbola pou onomazoume emeis "grammata tou ellhnikou
alfabhtou" einai gia tous "ksenous" ta grammata tou
"arxaiou ellhnikou alfabhtou", ta opoia *OYTE EMEIS*
gnwrizoume pws proferontan (kai sigoura oxi opws ta
proferoume emeis). Gia paradeigma to omega eixe
mallon ena hxo pou htan ena makrosurto omikron (eks ou
nomizw kai ta O-MEGA kai O-MIKRON). Antistoixa nomizw oti to
htan htan kati san "E". Isws to giwta na htan konta se "A-I" px.

(An diabazei o glwssologos mas, Prokophs, as dior8wsei... :-)

Telos pantwn, oi agglosaksones onomazoun ta arxaia ellhnika
grammata me ena tropo (pou sto katw katw tereiazei kai me
tous f8ogkous pou xrhsimopoiei h glwssa tous, p.x. den exoun
ton hxo tou "gamma" kai gia auto to lene G-amma). Epipleon,
an gia paradeigma to "I" proferontan sta arxaia "AI", h onomasia
"PAI" gia to "PI" isws na einai kai swstoterh.

Twra, mias kai milame gia ma8hmatika, shmasia den exei o hxos
alla to sumbolo, kai gia auto kalo einai na to proferoume
etsi wste na mas katalabainoun oi gurw mas...

Sto katw katw, eseis pws lete to "xyz" ? ex-why-zed? An
eixate ena sumfoithth ellhnoamerikano kai to profere
swsta, den 8a gelousate?

Panayotis.

--
yassou.net: be there before you go!