User and Group Add Shell script

Antonis Malihutsakis malihu at telehouse.gr
Mon Nov 27 16:52:01 EET 2000

Καλησπέρα σε όλους,

Προσπαθώ να φτιάξω ένα απλούστατο scriptάκι...

Το group και το username είναι τα ίδια...

#!/bin/bash

printf "Group: "
read group

printf "Password: "
read password

printf "Creating user... "

groupadd $group
useradd $group -g $group -p $password -m -k /etc/filename -d /home/$group -s
/bin/false (Στην ίδια γραμμή εννοείται...)

printf "Done"

Τα προβλήματα που έχω είναι τα εξής:

1. Παίρνω το μήνυμα "group $group does not exist" ????? Μόλις το script
τελειώσει το group έχει δημιουργηθεί. Προφανώς δεν περιμένει να εκτελεστεί η
πρώτη εντολή για να εκτελέσει την δεύτερη; Έχω δοκιμασει να τις διαχωρίσω με
";" και με "&" αλλά τίποτα... Υπάρχει νομίζω μία εντολή η οποία κάνει παύση και
παίρνει σαν attributes δευτερόλεπτα. Ξέρει κανείς ποιά είναι να δοκιμάσω;

2. Άν εκτελέσω μόνο την δεύτερη εντολή (useradd...), στο /etc/shadow, μου
εμφανίζει το password κανονικά και όχι encrypted και δεν μπορώ να κάνω login..

Επίσης είναι αξιοσημείωτο το ότι το πρώτο πρόβλημα υπάρχει μόνο σε ένα
μηχανάκι... το δεύτερο σε όλα.

Υ.Γ. Όλα τρέχουν SuSE διαφορετικές εκδόσεις...

Ευχαριστώ και συγνώμη για την πολυλογία...

Αντώνης Μαλιχουτσάκης