Re: project & πολυτονικός οδηγός

admin at glossa.net admin at glossa.net
Fri Mar 31 12:58:07 EEST 2000

Ως εγχείρημα συνήθως χαρακτηρίζεται μία προσπάθεια της οποίας η επιτυχία και
η έκβαση είναι αβέβαιη:

π.χ.: "απέτυχε το εγχείρημα του ΧΧΧ να κάνει ελεύθερη κατάδυση στα χχχ
μέτρα"

οι λέξεις έργο και εργασία διαφέρουν: π.χ. δεν λέμε "δημόσιες εργασίες" ούτε
"μαθητικά έργα"
εκτός κι αν πρόκειται για εργασίες συντήρησεις, άρα μικρότερης
έκτασης -χωροταξικής και χρονικής-, ή για καλλιτεχνικά έργα των μαθητών...

Αν προχωρούσαμε σε διαχωρισμό σημασιολογικών πεδίων θα λέγαμε:
ΕΡΓΟ: δημιούργημα, κτίσμα, σύγγραμμα, δουλειά, ασχολία, επάγγελμα,
αρμοδιότης.
ΕΡΓΑΣΙΑ: έργο, δουλειά, επάγγελμα.
ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ: λειτρουγώ, δουλεύω, κοπιάζω, κατεργάζομαι.
όπως παρατηρείτε υπάρχουν υπερκαλύψεις, τομές συνόλων (αν θεωρήσουμε το
ΕΡΓΟΝ πιο κοντά στο υπερσύνολο) στις διαφορετικές σημασίες.

Ξέρει κανείς πώς αλλάζει ο οδηγός πληκτρολογίου στο star office ώστε να
γράφει κανείς ελληνικά με πολυτονικό;