Help needed from Greek Linux users!

Panos Katsaloulis teras at writeme.com
Thu Mar 30 18:17:59 EEST 2000

In article <38E1FD38.DFA9F806 at hol.gr>,
	roryt at hol.gr (Ioannis Ioannou) writes:

> Ola ayta me mia epifilaksi, giati an milas gia leykes selides mporei na
> fteei
> to office 97 me ta unicode tou.

Ακριβώς αυτό συμβαίνει.
Όταν το κείμενο είναι από Word95, χωρίς unicode, ένα απλό font subtitution
αρκεί. Αυτό μπορεί να γίνει και globally (εκεί που το άλλαξε ο Ιωάννου)
αλλά και ιδικά για κάθε αρχείο, με Select All -> Set Font (ή όπως κι αν
λέγεται).

Αν όμως το κείμενο είναι Unicode (π.χ. από Word97) τότε μόνο η «τομή» του
8859-7 και 8859-1 φαίνεται, που, τυχαία, είναι το «μ». Δεν πρέπει να
ξενίζει αυτό μια που _υπάρχει_ το σύμβολο «μ» στο Iso8859-1, ως
καταλαβαίνει αυτό και είναι το μόνο που εμφανίζει :)

Αυτό που δεν γνώριζα γιατί δεν έχω εγκαταστήσει TTF στο σύστημά μου είναι
ότι παίζει μια χαρά το SO με ελληνικά TTF.
Βέβαια αυτό είναι κάτι παραπάνω από λογικό, μια που τα fonts του word97
είναι unicode οπότε υπάρχουν όλα τα απαραίτητα σύμβολα για να εμφανιστούν
στη οθόνη.
Φυσικά όπως ρητά λέει (έλεγε) η StarDivision, δεν μπορείς να τυπώσεις σε
TTF. To καλό είναι πως η Sun λέει πως η νέα (κι αν) έκδοση του SO θα
υποστηρίζουν εκτύπωση με TTF. Είδωμεν.

Το πρόβλημα παραμένει με τα πολυτονικά... Και μια που το έφερε η κουβέντα,
μήπως θα πρέπει να αρχίσουμε να ασχολούμαστε και με αυτά;
Πάντως αν με TTF υποστηρίζονται τα νεοελληνικά στο SO, λογικά θα πρέπει να
υποστηρίζονται και τα αρχαία. Θα μένει δηλ. μόνο η συγγραφή οδηγού
πληκτρολογίου (και η εκτύπωση φυσικά).

Χμ- υπάρχει και άλλη λύση: να χρησιμοποιήσουμε τα fonts ismini που άλλωστε
είναι (ήταν) standard στα Mac τουλάχιστον στο εξωτερικό.

Όσοι πιστοί...

--
Panos Katsaloulis <teras at writeme.com>
* Microsoft brought artificial intelligence to our desktop: