deb & rpm (was Re: X header files & libraries & Licq)

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Mon Mar 27 01:28:42 EEST 2000

On Sun, Mar 26, 2000 at 08:50:22PM +0300, Lefteris Chatzibarbas wrote:

> Σε διανομές με βάση το rpm μπορεί κανείς να βάλει κάποιο
> πακέτο πολύ εύκολα και θα απαντήσω με ανάλογο παράδειγμα:

..[snip]..

  Ναι όντως αυτό δεν το ήξερα (όπως και πολλοί εδώ μέσα που χρησιμοποιούν
rpm, προφανώς), και φαίνεται να είναι λίγο πολύ αντίστοιχο.

> Απο εκεί και πέρα δεν έχεις παρά να εγκαταστήσεις τα πακέτα.

  Καλά, αυτό είναι μια κουβέντα. Το apt-get φροντίζει κιόλας να τα
εγκαταστήσει με τη σωστή σειρά, ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των
πακέτων, και γενικά είναι αρκετά πιο αποτελεσματικό από το να χρησιμοποιείς
το dpkg με το χέρι. Το ξέρω από (όχι προσωπική) εμπειρία.

> Νομίζω ότι αυτό έχει περισσότερο να κάνει με το γεγονός ότι η εγκατάσταση
> γίνεται με πακέτο(α) της ίδιας της Debian  και καθόλου με την μορφή των
> πακέτων (.rpm ή .deb).  Το rpm δεν φταίει που ο καθέ διανομέας βάζει σε
> διαφορετικό σημείο τις διάφορες βιβλιοθήκες και εξάλλου δεν μου έχει τύχει
> να αντιμετωπίσω προβλήματα με τα πακέτα της ίδιας της διανομής.

  Κάτι που αλλάζει, όσον αφορά την αυτόματη ικανοποίηση των απαιτήσεων του
πακέτου, είναι ότι τα deb ζητάνε κάποιο άλλο πακέτο και όχι αρχείο. Επομένως
είναι πολύ πιο άμεσο να φέρεις αυτά που ζητάει το πακέτο. Προφανώς αυτό δεν
θα τα έκανε καλύτερα μεταξύ, π.χ., SuSE και RedHat, αφού θα έπρεπε τότε να
συμφωνούν και τα ονόματα των πακέτων, οπότε θα γινόταν μπάχαλο. Βασικά το
πράγμα σηκώνει πολλή ανάλυση, την οποία όμως δεν υπάρχει κανένας λόγος να
την κάνουμε αυτή τη στιγμή. Για όσους ενδιαφέρονται, συγκρίσεις των deb και
rpm έχουν γίνει στο παρελθόν και θα τις βρείτε στα archives (ψάξτε για
«deb»).

--